سینمای ما- چهارشنبه نهم بهمن ماه، سالن بین‌المللی رایزن میزبان جمعی از هنرمندان بزرگ سرزمینمان بود. متولی برنامه رضا رشیدپور بود که پس از هجرت از تلویزیون، سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی را برعهده گرفته است.

در ابتدای مراسم رشیدپور کوتاه و مختصر هدف از این گردهمایی را پاسداشت سی سال عمر فرهنگی پیشکسوتان سینما و هنر ایران عنوان کرد.

اولین کسی که از او تقدیر شد، رضا کرم رضایی بود که متاسفانه به دلیل ضعف نتوانست روی سن برود و رشیدپور جایزه‌اش را پایین برد و به او تقدیم کرد. مرتضی احمدی، که خدا را شکر مثل همیشه شاد و سرحال بود، منوچهر آذری، که یادی هم از یار گذشته‌اش فرهنگ مهرپرور کرد، کاظم افرندنیا، فرخ‌لقا هوشمند دوست داشتنی، صدیقه کیانفر، محمد ورشوچی، روح‌انگیز مهتدی، مهری ودادیان و گیتی معینی دیگر هنرمندانی بودند که در این بخش از آنها تقدیر شد.

و اکثر آنها یاد کردند از شهره لرستانی که شیرزن عرصه سینمای ایران است و در احداث و راه اندازی خانه پیشکسوتان تلاش فراوان کرده و همه از او با عنوان بانویی دوست داشتنی با قلبی بزرگ یاد کردند.

بخش بعدی مراسم یادی از بابک بیات بود. مانی رهنما که از خواننده‌هایی بود که با حمایت بیات وارد عرصه موسیقی شده بود، روی سن آمد و پشت پیانو نشست و به یاد بابک بیات قطعه فیلم مرسدس را اجرا کرد.

بخش دوم مراسم بعد از اجرای مانی رهنما شروع شد. این بار رشیدپور به همراه مهدی قنبری از عزت الله انتظامی، مسعود کیمیایی، رضا کیانیان، جمشید مشایخی، مجید انتظامی، محمود دولت آبادی، حمیده خیرآبادی(نادره)، رویا نونهالی، شهره لرستانی، جمشید آریا(هاشم پور) و جلیل شهناز تقدیر کردند. انتظامی همچنان سرحال و استوار روی صحنه آمد و درباره حمایت از خانه پیشکسوتان و حق و حقوق هنرمندان سخن گفت. و راست گفت که مراسم خودمانی و جمع و جور خصوصی مثل دیشب حال و هوای دیگری دارد. حمیده خیرآبادی از شهره لرستانی تشکر کرد و او را باعث و بانی دور هم جمع شدن دوستان قدیمی دانست. رشیدپور موقع دادن جایزه مشایخی گفت که حال ایشان چندان مساعد نبوده و حتی موقع رسیدن به مراسم تیم اورژانس مجبور شدند که از ایشان نوار قلب بگیرند.

با این حال مشایخی خدنگ و راست روی صحنه آمد و جایزه‌اش را گرفت. جمشید آریا هم سر فیلمبرداری بود و به جای او دخترش جایزه‌اش را دریافت کرد. کلیپی پخش شد از تصاویر استاد جلیل شهناز که سال ها با نوای تارش، همه تارهای قلب ما را لرزانده بود. متاسفانه استاد حال مساعدی نداشت و تحت مراقبت پزشکی بود و نتوانست در مراسم دیشب حضور پیدا کند.