بسته سینمایی پیشنهادی به رییس‌جمهوری «سیاسی» نیست

مشاور رییس‌جمهوری در امور هنری از آغاز تحقیق و بررسی برای ارائه بسته پیشنهادی با موضوع سینما به دکتر محمود احمدی‌نژاد خبر داد. جواد شمقدری درباره بسته سینمایی پیشنهادی به رییس‌جمهوری گفت: جلسه‌ای که سه‌شنبه با حضور تعدادی از سینماگران داشتیم درباره بسته پیشنهادی است که قرار است به دکتر احمدی‌نژاد ارائه شود. در این جلسه درباره مسائل سینما، مشکل‌ها، بحران‌ها و راهکارهای حل بحران‌ها بحث شد. شمقدری گفت: پیش‌بینی می‌شود در شش ماه بتوانیم طرح‌ را به رییس‌جمهوری ارائه دهیم و رسیدن به نتیجه نهایی به مشارکت دوستان در جلسه‌ها و همراهی آنها برمی‌گردد. این بسته می‌تواند ابزاری کمکی برای تدوین برنامه استراتژیک سینما باشد و پیشنهاد شورا ارتقای سینمای ایران در چارچوب سند چشم‌انداز ۲۰ ساله است و می‌تواند به تدوین برنامه‌ای جامع‌تر بینجامد.

وی با اشاره به فراجناحی بودن شورا و نتایج آن گفت: ما از گروه‌های مختلف برای شرکت در جلسه دعوت و سعی کردیم از تقابل آرای افراد و گروه‌های مختلف به نفع سینمای ایران استفاده کنیم. طراحی این برنامه در جهت اهداف بلند نظام تبیین شده و امیدوارم گروه‌ها از آن برداشت سیاسی نکنند.

مشاور رییس‌جمهوری در امور هنری در پایان گفت: تداوم دوره ریاست‌جمهوری دکتر احمدی‌نژاد گرچه می‌تواند ضامنی برای اجرای این طرح‌ها باشد، اما ما به ماجرای سیاسی و تاریخ مصرف‌دار نگاه نمی‌کنیم.