پخش فیلم تحسین‌شده جشنواره کن در تلویزیون

مهر- درام مافیایی «گومورا» برنده جایزه جشنواره کن، درام جنگی «اجتماع» و فیلم سینمایی «مکزیکی» در تعطیلات نوروز روی آنتن تلویزیون می‌رود.

درام مافیایی «گومورا» به کارگردانی ماتیو گارونه بر مبنای رمان پرفروش روبرتو ساویانو ساخته شده و درباره مافیای کامورا در ناپل است. این فیلم با بازی نیکولو مانتا، جانفلیس ایمپاراتو و تونی سرویلو اولین بار ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیات داوران را برد.«گومورا» سال ۲۰۰۸ به نمایندگی از ایتالیا برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان معرفی شد، اما از راه یافتن به فهرست نامزدهای نهایی بازماند. این فیلم در عین حال برنده پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردان از بیست و یکمین دوره جوایز آکادمی فیلم اروپا شد. «مهمانان»، «مومیاگر» و «عشق اول» از دیگر ساخته‌های گارونه است.

درام جنگی «اجتماع» (Assembly) به کارگردانی فنگ زیائوگنگ تولید ۲۰۰۷ چین و هنگ‌کنگ و مدت زمان آن ۱۲۴ دقیقه است. فیلم از معدود آثار سینمای چین است که در آن تصویری واقعگرایانه از جنگ داخلی این کشور ارائه شده است. فیلم «مکزیکی» سال ۲۰۰۱ به کارگردانی گور وربینسکی به مدت ۱۲۳ دقیقه بر مبنای فیلمنامه‌ای از ج. ه. وایمن جلوی دوربین رفت. در این فیلم براد پیت، جولیا رابرتس، جیمز گاندولفینی، باب بالابان، شرمن اوگستس، مایکل سروریس، جین هاکمن و ریچارد کوکا جلو نقش‌آفرینی کردند.