تخریب بقایای حمام نظام‌الملک صحت ندارد

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ به اظهارات سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره تخریب کامل بقایای حمام «نظام الملک» واکنش نشان داد.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، مدیرروابط عمومی سازمان آتش‌نشانی پایتخت اعلام کرد: به تازگی سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با طرح ادعاهای غیرمنصفانه در رسانه‌ها و افکار عمومی، جو مسمومی را در اطراف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به وجود آورده است که دلایل اصلی آن به درستی آشکار نیست. به ویژه اینکه بین نامه‌های دریافتی و مصاحبه‌های مطبوعاتی تضاد آشکاری دیده می‌شود، که جای بررسی بیشتری دارد.

بهروز تشکر افزود: دو نکته مهم بیش از نکات دیگر به چشم می‌آید، نخست اینکه، طرح دعوا در رسانه‌ها به جای پیگیری آن از راه‌های قانونی، به خودی خود شبهه برانگیز است و چنین می‌نماید که مسوولان یادشده، به منظوری خاص چنین غوغایی را برای پنهان نگاه داشتن احتمالی موارد دیگری به راه انداخته‌اند که به بازسازی یک ایستگاه آتش‌نشانی ۴۰‌ساله ربط چندانی ندارد. در گام دوم تمام موارد یادشده، خلاف واقع و بدون پشتوانه قانونی است، همانگونه که طرح دعوا در مراجع صالحه ادامه دارد و ادله قانونی، آنچنان معتبر نیست که حکم به نفع یک سازمان و به زیان سازمان دیگری صادر شود. تنها حکم صادرشده از سوی دادگاه «دستور تعبیه سازه نگهبان برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی به سازه‌های مجاور است که مورد پذیرش سازمان آتش‌نشانی قرارگرفته و انجام شده است. سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، خود را مسوول مراقبت از جان و مال شهروندان و متعهد به حفظ آثار فرهنگی و دارایی‌های عمومی می‌داند و در این راستا با تمام توان ایستاده است. به همین سبب اجازه ندارد،‌محلی را که می‌داند برای حفاظت از جان و مال مردم ضروری است، تخلیه نماید. با این همه اگر به راستی هر یک از سازمان‌های مدعی یا نهاد رسمی دیگری به شکل کاملا قانونی و موجه، مسوولیت ایمنی این منطقه از شهر را به عهده بگیرد، این سازمان می‌تواند با خیالی آسوده و وجدانی راحت این تکه زمین را تخلیه کند و آن را به کسانی بسپارد که به بهانه‌های مختلف قصد خلع ید سازمان را از این ملک دارند. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران تمامی رسانه‌ها و حتی پژوهشگران مستقل دانشگاهی و صاحبنظر دعوت کرد که با حضور در محل ایستگاه آتش‌نشانی بازار و دیدن مدارک موجود، صحت و سقم ادعاها را یکبار برای همیشه روشن کنند.