نامه انتقادی رضایی به ضرغامی درباره عملکرد صدا و سیما

محسن رضایی، نامزد ریاست جمهوری دوره دهم در نامه صریحی به رییس سازمان صداوسیما برای مناظره با موسوی و احمدی نژاد اعلام آمادگی کرد و برگزار نشدن مناظرات تلویزیونی در انتخابات ریاست‌جمهوری را ظلم بزرگی به مردم و تصمیم‌گیری ملی دانست. به گزارش پایگاه خبری تابناک در این نامه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از اینکه در فرصت کم باقی مانده به روز اخذ رای هنوز تحرک لازم در صدا و سیما دیده نمی‌شود، به شدت انتقاد کرده و نوشته است :صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نقش مؤثری در پیروزی‌های ملت ایران در طول انقلاب و دفاع مقدس داشته و در سابقه خود، فعالیت‌های درخشانی در ترغیب، تشویق و اطلاع‌رسانی در عرصه انتخابات و به ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. جنابعالی واقف هستید که تقویت و تثبیت نظام جمهوری اسلامی به اجزای آن از جمله مردمسالاری دینی ارتباط دارد که این مهم از طریق حضور با شکوه مردم در صحنه انتخابات دست یافتنی است. رویه همیشگی صدا و سیما، آغاز فعالیت‌های چشمگیر رسانه‌ای برای برگزاری شکوهمند انتخابات از چند ماه قبل از تاریخ انتخابات بوده است، لیکن در شرایط فعلی، با وجود آنکه فرصت کمی به روز اخذ رای باقی مانده، هنوز تحرک لازم در صدا و سیما مشاهده نمی‌شود.رضایی سپس در ادامه نامه‌اش آورده است: نکته دیگر آن است که عدم برگزاری مناظرات تلویزیونی در انتخابات ریاست‌جمهوری، موجب فقدان شفافیت و اطلاع‌رسانی کامل است که ظلم بزرگی به مردم و تصمیم‌گیری ملی به حساب می‌آید. بنابراین به نظر می‌رسد به منظور شکل‌گیری یک رقابت سالم و واقعی و تحرک انتخاباتی‌، مناسب است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا نامزدهای انتخاباتی با شرکت در میزگردهایی در معرض پرسش‌های علمی و فنی قرار گیرند و مهم‌تر آنکه مناظره‌هایی بین آنان برگزار گردد تا افکار عمومی هر چه بیشتر با برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزدها آشنا شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پایان تصریح کرده است که وی برای برگزاری مناظره با هر سه نامزد انتخاباتی به ویژه آقایان موسوی و احمدی‌نژاد آماده است.

فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در دست سی ساله‌ها

در همین حال این داوطلب نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین سفر انتخاباتی خود به استان خوزستان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: در صورتی که به عنوان رییس‌جمهور منتخب برگزیده شوم مدیریت بخشداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور را به دست ۳۰ ساله‌ها می‌دهم. به گزارش خبرگزاری مهر ، محسن رضایی اظهار کرد: در صورتی که بتوانم رییس‌جمهور کشور شوم مدیریت بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها را به افراد زیر ۳۰ سال می‌دهم و یک سال پس از آن از بین همین افراد حداقل ۱۰ استاندار و ۴ وزیر را انتخاب می‌کنم تا اولین گروه نسل دوم انقلاب را وارد هیات دولت کنم. رضایی ادامه داد: خوشحالم که اولین سخنرانی انتخاباتی‌ام در دانشگاه آزاد و مظلوم اسلامی است.

وی ادامه داد: قصد دارم خدمت سربازی را تبدیل به یک سال کنم و خدمت سربازی را به عنوان شغل تعریف کنم. به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ام که خلاء موجود را با سربازی‌های ۵ ساله و ۱۰ ساله قراردادی جبران کنیم. وی در مورد رابطه با آمریکا نیز گفت: بحث آمریکا، بحثی طولانی است. آنها پیش از این در موضع تکبر و غرور با ما صحبت می‌کردند، اما اکنون نیازمند ما هستند و ما هم قصد داریم از آمریکا برای منافع ملی خود استفاده کنیم. تغییرات در آمریکا جدی است من مطمئن هستم رابطه آمریکا با خاورمیانه دیگر رابطه لشکرکشی نیست. من قصد دارم پیشنهادی دهم که آمریکا خود برای تغییرات در رابطه با ایران پیشقدم شود.