مقاله گم شده «توماس برنهارد» درباره «رمبو» پیدا شد

ایبنا- متن مقاله‌ای مهم از «توماس برنهارد» نویسنده نام‌آشنای اتریشی که درباره «رمبو» شاعر فرانسوی نوشته شده و تاکنون منتشر نشده بود، در میان دست نوشته‌های او پیدا شد. این دست‌نوشته در حقیقت مقاله‌ای است که «برنهارد» که به مناسبت صدمین سال تولد «آرتور رمبو» شاعر قرن ۱۸ فرانسه به رشته تحریر در آورده است.

«آرتور رمبو» از سال ۱۸۵۴ تا ۱۸۹۱ می‌زیست و «برنهارد» در این مقاله در مورد این مطلب که چگونه با برقراری ارتباط با آثار این شاعر وی را الگوی خود قرار داده ، سخن گفته است.

این نویسنده اتریشی که از سال ۱۹۳۱ تا ۱۹۸۹ می‌زیست در سال ۱۹۵۴ در هتل «پیتر» شهر زالسبورگ، یک سخنرانی ایراد کرد که در آن همین متن تازه کشف شده را ارائه کرده بود. این مقاله قرار است به زودی در نشریه «سایت» که آخر هر هفته منتشر می‌شود، چاپ شود. به گفته «ریموند فیلینگر»، مدیر بخش ویرایش انتشارات «سورکمپ»، برنهارد در سن ۲۳ سالگی به عنوان یک روزنامه‌نگار کهنه‌کار، برای اشعار افسار گسیخته و نیز پوشش کاتولیکی «رمبو» ارزش و احترام بسیار قائل بود.«برنهارد» که به عنوان یک نویسنده جوان از سال۱۹۶۰ و ۱۹۶۱ فعالیت خود را در زمینه شعر آغاز کرد، به هیچ نویسنده دیگری چنین مقاله‌ای را تقدیم نکرده است. او در متن این مقاله همه موسسه‌های فرهنگی که «رمبو» را نادیده گرفتند، به باد لعنت گرفته است.