رضایی: با آمریکا تعامل سازنده و موثر خواهم داشت

مبارزه با فقر و بیکاری کمتر از آزادسازی خرمشهر نیست

محسن رضایی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، دولت من با آمریکا تعامل سازنده و موثر خواهد داشت. رضایی در گفت‌وگو با «ایلنا» با بیان اینکه تاکنون توجه کافی به استان‌های کشور نشده است، اظهار کرد: توسعه بنادر جنوب به منظور تجارت با کشورهای منطقه خلیج فارس و آسیای مرکزی در اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت آینده من قرار دارد. وی تاکید کرد: در صورت اینکه رییس‌جمهور کشور شوم، هرمزگان را به پل تجاری بین‌المللی در راستای ارتقای اقتصاد ملی تبدیل می‌کنم. فرمانده اسبق سپاه خاطرنشان کرد: دولت من یک دولت کارآفرین خواهد بود و به همین منظور از تشویق و توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی در راستای گسترش تجارت ایران اسلامی دریغ نخواهم کرد. رضایی ادامه داد: برنامه‌های مفصل و مدونی را برای اشتغال مولد با درآمد مطلوب برای جوانان در عرصه‌های صنعت، کشاورزی و جهانگردی طراحی و کارشناسی کرده‌ام.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دور دهم با بیان اینکه تعامل و همکاری با کشورهای منطقه در اولویت برنامه‌های سیاست خارجی دولت من قرار دارد، گفت: تفکر من در سیاست خارجی منطقه‌گرایی و همگرایی خواهد بود و از موضع تعامل موثر و سازنده با کشورهای دنیا حتی آمریکا نگاه می‌کنم. وی تصریح کرد: در مساله هسته‌ای نیز غنی‌سازی اورانیوم را در راستای از بین بردن تنش‌های موجود با همکاری کشورهای منطقه انجام می‌دهم. رضایی همچنین در خصوص نقش ایثارگران و نظامیان در دولت احتمالی‌اش گفت: از آنجایی که اساس امنیت ملی ما به دوش این قشر از جامعه است، شئون و عزت آنها را در جامعه ارتقا خواهم بخشید. وی قوی‌ترین رقبای خود را فقر، بیکاری و معضلات اجتماعی دانست و اظهار کرد: تمام توان دولت خود را در راستای برطرف ساختن این معضلات به کار می‌گیرم. محسن رضایی همچنین دیروز در جمع مردم اراک گفت: ریشه‌کن کردن فقر و بیکاری در جامعه، کمتر از آزادسازی خرمشهر نمی‌تواند باشد.

به گزارش ایسنا، رضایی در مسجد سیدهای اراک، با بیان این مطلب افزود: با توسل به رموز مقدس یازهرا(س) بود که جوانان در میدان‌های نبرد جان خود را در کف دست می‌گذاشتند و از خاک و دینشان دفاع می‌کردند. در شرایط کنونی جامعه هم باید با یک یا زهرای دیگر، برای مقابله با مشکلات جامعه قیام کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که دولتمردان کشور انسان‌های دلسوزی هستند، تصریح کرد: در کنار دلسوزی باید مدیریتی همچون شهید همت، باکری و زین‌الدین داشت تا بتوان مشکلات کنونی جامعه را برطرف کرد. رضایی همچنین با انتقاد از اقتصاد کشور اظهار کرد: مدیریت اگر قوی باشد، انسان‌های ضعیف را نیز در خود جذب می‌کند و همچنین ظرفیت‌سازی لازم را در جامعه به‌وجود می‌آورد و در این شرایط اقتصاد به جای گداپروری به سوی اشتغالزایی پیش می‌رود.

وی گفت: ما مدعی داشتن یک برنامه اقتصادی و عملی منسجم در انتخابات هستیم که در زمینه پیشرفت و کارآفرینی فعالیت می‌کند. وی خواستار اتحاد و همدلی همه اعضای جامعه شد و افزود: در سایه اتحاد و معنویات است که می‌توان امپراتوری قدرتمند علمی و فرهنگی ایران را به وجود آورد. ما نیاز داریم جوانانمان در پی ساخت ایران بزرگ و پیشرفته باشند که در این صورت می‌توان به فضای آرمانی در درون جامعه رسید. رضایی تاکید کرد: بحران مالی و تحریم اقتصادی در روند کشور تاثیراتی دارند، اما اگر مدیریت قوی و برنامه کارآمد وجود داشته باشد، می‌توان در مقابل مشکلات کنونی جامعه ایستادگی کرد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نیاز است که در کشور انقلاب اقتصادی و فرهنگی صورت گیرد که این امر بدون تغییر در مدیریت کشور انجام‌شدنی نیست.

ایده ما هم در صورت پیروزی در انتخابات تغییر استاندار، فرماندار و مسوولان کشور است تا بتوان به این موفقیت دست پیدا کرد.

وی گفت: تاکنون از آزادی صحبت‌های زیادی شده است؛ اما در عمل چیز زیادی انجام نشده که نیاز است در این رابطه اقدام عملی و تدوین قانون انجام شود تا در راستای قانون، دیگر شاهد تعرض به آزادی انسان‌ها نباشیم.