آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه در شرق کشور از شنبه

آزمایش تجهیزات جنگ الکترونیک و تجهیزات سبک انفرادی در رزمایش سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری رزمایش سه روزه این نیرو با نام پیامبر اعظم ۸ در منطقه شرق کشور خبر داد و گفت: این رزمایش ۳ روزه از روز شنبه پنجم اسفندماه آغاز خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در یک نشست خبری، گفت: نیروی زمینی سپاه در دو بعد ماموریت دارد، یکی دفاعی و دیگری بعد امنیتی. وی افزود: در بُعد امنیتی، مسوولیت امنیت شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است و از سال ۸۹ تاکنون اقدامات عملیاتی و زیرساختی اساسی در شمال غرب انجام داده‌ایم که سبب شده امسال از یک امنیت بسیار بالا و قابل قبول برخوردار باشیم که در غرب هم به همین صورت است. فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در سال ۸۸ و ۸۹ و قبل از آن شاهد اقدامات تروریستی متعددی در منطقه جنوب شرق بودیم، اما با واگذاری امنیت به خود مردم و هدایت توسط سپاه، در سطح وسیع استان‌های جنوب شرق کشور امنیت خوبی ایجاد شده است.

پاکپور با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۸ اظهار کرد: این رزمایش در امتداد این اقدامات نیروی زمینی سپاه در خصوص طرح‌های دفاعی در مناطق مختلف مرز، برگزار می‌شود. وی افزود: این رزمایش در جنوب شرق کشور در منطقه عمومی کرمان، سیریز و سیرجان توسط بخشی از نیروهای قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود. پاکپور با اشاره به آزمایش تجهیزات جدید نیروی زمینی سپاه در این رزمایش گفت: تعدادی از تجهیزات جدیدی که وارد نیروی زمینی سپاه شده از جمله تجهیزات جنگ الکترونیک، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات سبک انفرادی تست خواهد شد. وی همچنین از حضور نیروی هوافضای سپاه در این رزمایش خبر داد.پاکپور با اشاره به واحدهای جنگ الکترونیک نیروی زمینی سپاه، گفت: در این واحدها قسمت‌های جنگ سایبری از قوت خوبی برخوردارند و در مناطق عملیاتی عملا این کار را انجام می‌دهیم. ما بحث سایبری را چندین برابر تقویت کرده‌ایم. فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گروه‌های تروریستی که در جنوب شرق کشور وجود دارند، توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه و با تجهیزات خاص پشتیبانی می‌شوند، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای همسایه نیز در جهت سازماندهی تروریست‌ها نقش دارند که ما مدارک آنها را در اختیار داریم و برخی از این تروریست‌ها در بازجویی‌ها به این موضوع اعتراف کردند.

وی افزود: برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی در کشورمان پول و تجهیزات می‌دهند، البته این گروهک‌ها از سوی سرویس‌های امنیتی فرامنطقه‌ای نیز پشتیبانی می‌شوند.