دلایل خارج کردن منافقین از فهرست تروریستی آمریکا

سردار شریف: آمریکا برای اقدامات خرابکارانه، منافقین را از فهرست تروریست‌ها خارج کرد

مهمانپرست: انتقال از اشرف به عنوان دلیل حذف گروهک منافقین قابل قبول نیست دنیای‌اقتصاد- بعد از انتقادات وزارت امور خارجه درباره حذف گروهک منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا، مسوول روابط عمومی سپاه هم به جمع منتقدین پیوسته و گفته است که آمریکا با هدف استفاده از گروهک تروریستی منافقین برای ایجاد نا امنی و خرابکاری در مناطق مرزی و سایر مناطقی که منافع جمهوری اسلامی ایران در آن قرار دارد، نام این گروهک را از فهرست سیاه ترور خارج کرده است. سردار شریف تاکید کرد از این پس مسوول هر جنایتی علیه ایران آمریکا و گروهک منافقین خواهند بود علاوه بر سردار شریف رامین مهمانپرست در گفت‌وگو با العالم در نیویورک گفته است که صرفا انتقال منافقین از اشرف نمی‌تواند دلیل مشخصی برای اقدام به حذف آنها از لیست گروه‌های تروریستی قلمداد شود.

این اظهارات ایرانی البته پس از بیانیه انتقادی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته است که پس از بررسی‌ها سازمان مجاهدین خلق را از لیست گروه‌های تروریستی خود حذف کرد. انتقال اعضای این گروهک از پادگان اشرف و بررسی اقدامات ده ساله اخیر آنها به‌عنوان یکی از دلایل آمریکا برای این کار بر شمرده شده است. آمریکا در عین حال یادآور شده بود که اقدامات تروریستی این گروهک در کشتن برخی اتباع این کشور را فراموش نخواهد کرد.

از این پس مسوول هر جنایتی علیه ایران آمریکا و منافقین هستند

اما روز گذشته، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اهداف واشنگتن از خارج کردن نام منافقین از فهرست سیاه ترور اظهارکرد: آمریکا به دنبال بهره گیری از عناصر باقیمانده این گروهک تروریستی، علیه منافع ملی کشورمان است، اما در این کار ناکام خواهد ماند.

وی تصریح کرد: پس از خارج کردن نام منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی، هر جنایتی که علیه ملت و کشور ایران در هر نقطه‌ای رخ دهد مردم ما، مقصر آن را آمریکا و گروهک تروریستی منافقین خواهند دانست.

مسوول روابط عمومی کل سپاه با تاکید بر آمادگی نیروهای نظامی و امنیتی برای مقابله با هرگونه تهدیدی گفت: همان طور که درسال‌های گذشته نیروهای انتظامی با اقتدار کامل جلوی هرگونه اقدام تروریستی را گرفته اند از این پس نیز همه فعالیت‌های دشمنان را رصد می‌کنند.

سردار شریف افزود: آمریکایی‌ها در حالی نام این گروهک تروریستی را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کردند که در گذشته به دلیل فعالیت‌های تروریستی این گروهک، نام آن را در فهرست سیاه ترور قرار داده بودند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید پاسخ دهند که آیا کارهای تروریستی این گروهک متوقف شده است که اقدام به حذف نام این گروهک از فهرست سیاه ترور کرده‌اند؟ یا این که اهداف دیگری را از این اقدام دنبال می‌کنند؟

مسوول روابط عمومی کل سپاه خاطرنشان کرد: منافقین از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در فعالیت‌های تروریستی متعددی مانند ترور رییس‌جمهور و نخست‌وزیر کشورمان و شهادت هزاران نفر از مردم عادی دست داشته‌اند و حتی به طور رسمی این اقدامات تروریستی را پذیرفته‌اند.

سردار شریف اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز اعضای منافقین نقش ستون پنجم ارتش بعثی عراق را ایفا کردند و در بسیاری از جنایات این رژیم علیه مردم ایران و عراق نیز شریک بودند.

سردار شریف افزود: قوه قضائیه کشورمان نیز باید پیگیری پرونده‌های ترور و سایر اقدامات انجام شده توسط این گروهک تروریستی را در دستور کار خود قرار دهد.

آمریکا از گروه‌های تروریستی برای جنگ‌های ارزان قیمت در جهان اسلام استفاده می‌کند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدام آمریکا در حذف نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی، گفت: استراتژی جدید آمریکا روی آوردن به جنگ‌های ارزان قیمت در جهان اسلام با استفاده از گروه‌های تروریستی نظیر منافقین و القاعده است.

به گزارش ایرنا،سردارسرلشگر بسیجی «سیدحسن فیروزآبادی» در جمع تعدادی از مسوولان لشگری افزود: آمریکا بعد از سال‌ها ژست ضدتروریستی و مبارزه با القاعده، امروز با القاعده در سوریه هم‌پیمان می‌شود و از آنها برای اجرای اهداف خود استفاده می‌کند و از علنی شدن چنین اقدام سخیفی نیز ابایی ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه آمریکا در وضعیت تحول به‌سر می‌برد و دولت‌های حاکم در این کشور توان مطالبات مردمی را ندارد، گفت: بر این اساس خروش نخبگان و مردم آمریکا علیه صهیونیسم، دولت این کشور را مجبور به تعیین جایگزین‌هایی برای بیش از ۶۰ سال استفاده از تروریسم دولتی صهیونیست‌ها کرده است.

سرلشگر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی امروز به دنبال آن هستند که افسردگی صهیونیست‌ها را با گروهک‌های تروریستی القاعده و منافقین جبران کنند، اما غافل از این هستند که این سرآغاز سقوط آمریکا است.در همین باره، سخنگوی وزارت امورخارجه هم با اشاره به حذف گروهک تروریستی منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا تاکید کرد: غرب هیچ‌گاه با تروریسم مبارزه نکرده است.

به گزارش ایسنا رامین مهمانپرست، با اشاره به حمایت غرب از اقدامات گروهک تروریستی منافقین، گفت: آمریکا ادعا می‌کرد که همچنان با این گروهک به عنوان یک مجموعه تروریستی برخورد می‌کند، ولی متاسفانه امسال دیدیم که مسوولان این کشور پرده را کنار زدند و به صورت علنی از این گروهک تروریستی حمایت کردند.

مهمانپرست در خصوص ادعای مسوولان آمریکا مبنی بر حذف منافقین از لیست تروریست‌ها به دلیل خروج از پادگان اشرف و انتقال به محل موقت برای خروج از عراق، گفت: ترک پادگان اشرف نمی‌تواند این گروهک تروریستی را از ماهیت خودش جدا کند؛ این شرط و استدلال کاملا غیر منطقی است و حتی از سوی ملت آمریکا پذیرفتنی نیست. ملت عراق آنها را از این پادگان اخراج کرده است.

هیچ تماسی از سوی مقامات آمریکایی گرفته نشد

سخنگوی وزارت خارجه علاوه بر این در رابطه با برقراری رابطه با آمریکا هم تاکید کرد: در جریان سفر رییس‌جمهور و هیات همراه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هیچ‌گونه تماس و ارتباطی با مقامات رسمی آمریکا صورت نگرفته است.

او اظهار کرد: به هیچ وجه ارتباط، ملاقات و گفت‌وگویی با مقامات رسمی آمریکایی وجود نداشته و چارچوب سیاست خارجی کشور ما کاملا مشخص است.مهمانپرست افزود: در جمهوری اسلامی ایران همه تصمیمات در بحث‌های اصلی سیاست خارجی با هماهنگی مسوولان ارشد کشور و تحت نظر مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد. مهمانپرست گفت: در این خصوص (رابطه با آمریکا) هیچ اقدامی، نه صورت گرفته و نه صورت خواهد گرفت.

مهمانپرست در ادامه مصاحبه با شبکه العالم از نیویورک خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خاطر دشمنی‌های فراوانی که در طول تاریخ علیه ملت ما انجام دادند، زمینه‌ای برای اینکه بحثی بخواهد با آنها به وجود بیاید تاکنون ایجاد نشده است؛ مگر آن که آنها بخواهند اشتباهات گذشته خود را بپذیرند، از ملت ما عذرخواهی کرده و سعی کنند شرایطی را به وجود بیاورند که حقوق ملت ما به رسمیت شناخته شود؛ اینها نکاتی است که همه مسوولان از جمله ریاست جمهوری بر آن تاکید داشتند.

تحریم‌ها با هدف ایجاد اعتراض در مردم تا انتخابات آتی است

مهمانپرست در خصوص فشارهای غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا علیه ایران گفت: مجموعه این فشارها به این خاطر صورت می‌گیرد که ملت ما دست از اصول خود و استقلال بردارد؛ ولی آنها تحلیل غلطی دارند و فکر می‌کنند که مجموعه اقدامات آنها تا انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری در تهران می‌تواند نوعی نارضایتی در مردم ما ایجاد کند؛ آنها می‌خواهند از همه ابزار خود برای سخت کردن شرایط اقتصادی در داخل استفاده کنند تا مردم را به اعتراض بکشانند؛ آنها فکر می‌کنند که با این ترفندها ملت ما دست از پشتیبانی از نظام برمی‌دارد.

تشریح جزئیات مزاحمت برای مهمانپرست در نیویورک از زبان خودش

مهمانپرست درخصوص مزاحمت‌های ایجاد شده از سوی عناصر منافقین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: بعد از سخنرانی تیم‌هایی که همراه رییس‌جمهور بودند هرکدام به محل‌های کار بعدی خود مراجعه می‌کردند؛ ما هم به همراه دو تن از همکاران قصد رفتن به محل اقامت را داشتیم تا پس از نماز و استراحتی کوتاه به مقر سازمان ملل بازگردیم که چند نفر از این افراد سعی کردند مزاحمت ایجاد کنند.مهمانپرست ادامه داد: بعد از مزاحمت‌هایی که ایجاد کردند قصد داشتند که با تحریک و ایجاد واکنش فیلم تبلیغاتی برای خودشان درست کنند، ولی با وجود همه برخورد زشتی که آنها داشتند، ما مسیر خودمان را ادامه دادیم و تلاش کردیم از مواجهه با آنها خودداری کنیم. مهمانپرست با انتقاد از کوتاهی پلیس نیویورک، گفت: متاسفانه با وجود آنکه چند بار به پلیس نیویورک تذکر دادیم که باید جلوی مزاحمت آنها را بگیرد، متاسفانه نیروها بی‌تفاوت از کنار آنها رد شدند.

وی افزود: هنگامی که تعداد آنها بیشتر شد و سروصدا ایجاد کردند، پلیس نیویورک وارد کار شد و آنها را دور کرد و ما هم از آن منطقه خارج شدیم.