دستگاه‌ها در واگذاری امور به دفاتر پیشخوان الکترونیک مقاومت می‌کنند

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رییس‌جمهور گفت: دستگاه‌های اجرایی دولتی در مقابل واگذاری تصدی‌ خود به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک مقاومت می‌کنند.

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با فارس، درمورد سرنوشت استخدامی دستگاه‌های دولتی گفت: هنوز خبری از استخدام نیروهای جدید نشده و شورای توسعه مدیریت تشکیل جلسه نداده است. تاجی با تاکید بر لزوم تحول در نظام ادارات دولتی عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور دستگاه‌ها را برای ارتقای سلامت اداری دعوت می‌کند. قانون سلامت اداری از سال پیش تصویب شده و همچنین سازمان بازرسی برای مبارزه با مفاسد اداری شاخص‌هایی برای کمک به دستگاه اداری تهیه می‌کند.

وی افزود: راه ارتقای سلامت نظام اداری این است که توسعه دولت الکترونیک و تقویت بخش خصوصی در ارائه خدمات اداری انجام شود و کارهای تصدی‌گری به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در بخش خصوصی واگذار شود.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برخی از خدمات خود را به پیشخوان‌های دولت الکترونیک داده‌اند، اما متاسفانه در نظام اداری مقاومت‌هایی وجود دارد که حاضر نیستندوظایف تصدی خود را به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک واگذار کنند.

تاجی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در ارائه خدمات تصدی خود به پیشخوان‌های دولت الکترونیک پیشقدم شوند، وگرنه توجیه اقتصادی این دفاتر از بین می‌رود و مردم نیز در راهروهای ادارات سرگردان می‌شوند.