معاون سازمان امور مالیاتی کشور از ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر برای پرداخت مالیات ارزش افزوده تاکنون خبر داد و شرایط بخشودگی جریمه‌های مالیاتی را اعلام کرد.

علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با فارس در خصوص تکالیف مودیان مالیات بر ارزش افزوده در دوره تابستان سال ۱۳۹۱ گفت: مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده مکلف هستند مالیات بر ارزش افزوده را با نرخ ۵ درصد در زنجیره مبادلات وصول و مطابق ماده ۲۱ قانون حداکثر تا ۱۵ مهرماه ۱۳۹۱ نسبت به تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی دوره مذکور و پرداخت مالیات اقدام کنند. وی افزود: تعدادی از مشمولان هنوز اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند و ادارات امور مالیاتی برای مودیانی که ثبت‌نام نشده اند پرونده مالیاتی تشکیل داده یا می‌دهد و در چارچوب مقررات نسبت به رسیدگی و تشخیص مالیات آنان اقدام می‌کنند.

طاری بخش در مورد فراخوان جدید مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده گفت: عده‌ای از مودیان اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی در آینده نزدیک برای آموزش مالیات بر ارزش افزوده فراخوان خواهند شد، اما اینکه چه زمانی افراد فراخوان شده جدید مشمول ثبت‌نام و اجرای قانون شوند، هنوز نهایی نشده و در دست بررسی قرار دارد.

وی با اشاره به تصمیم سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص هدفمند شدن بخشودگی جرایم گفت: بخشودگی جرایم مودیان مالیاتی تابعی از میزان تکمین آنان نسبت به تکالیف قانونی به ویژه انجام تکالیف مقرر، راجع به اجرای قانون، تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات خواهد بود و جرائم کسانی که مالیات بر ارزش افزوده را دریافت نمایند، ولی از پرداخت آن طفره بروند یا با تاخیر پرداخت کنند، بخشوده نخواهند شد.