احتمال وقوع جنگ الکترونیک

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جنگ‌های آینده همانند جنگ‌های ۸ سال دفاع مقدس نیست و ممکن است ما با یک فضای جنگ الکترونیک بسیار شدید و در سطح وسیع روبه‌رو شویم.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در گفت‌وگو با «فارس» خاطرنشان کرد: در بخش تولیدات سامانه‌های جدیدی در حوزه راداری، شنود الکترونیکی، جنگ الکترونیکی و سامانه‌های موشکی به عرصه پدافند هوایی کشور وارد شده است. ورود این سامانه‌ها از چندین لحاظ به پدافند هوایی و حفظ امنیت هوافضای کشور کمک می‌کند یکی از آن بخش‌ها این است که دیگر پدافند هوایی تک محوری و تک فرکانسی و تک طیفی نیست؛ زیرا جنگ‌های آینده همانند جنگ‌های ۸ سال دفاع مقدس نیست و ممکن است ما با یک فضای جنگ الکترونیک بسیار شدید و در سطح وسیع روبه‌رو شویم، پس نیاز بود سامانه‌های کشف و شناسایی ما دارای طیف‌های فرکانسی متعدد باشند که الان سامانه‌هایمان این قابلیت را دارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در بخش جنگ الکترونیک و استفاده از سامانه‌های دیده‌بانی هوشمند صورت گرفته است، اظهار کرد: آنچه پدافند هوایی به صورت لایه به لایه به آن فکر کرده است، استفاده از سامانه‌های بومی و تولیدات ایرانی توامان در مراکز هسته‌ای، حساس، حیاتی و بعد کل کشور جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش تحقیقات بالغ بر ۲۵۰ نخبه کشوری با قرارگاه همکاری می‌کنند، گفت: ما تاکتیک‌‌هایمان را هم بر حسب تکنیک تنظیم می‌کنیم، اگر می‌بینیم در دنیا کشورهای صاحب تکنولوژی دارای سامانه‌های پیچیده و پیشرفته هستند و اگر ما به سبب تهدید‌ها و تحریم‌هایی که می‌شویم نمی‌توانیم به آن اندازه پیچیدگی و پیشرفت داشته باشیم، اما به اندازه‌ای در سامانه‌های بومی و ایرانی پیشرفت داریم که بتوانیم با تاکتیک‌ منحصربه‌فردمان دشمن را به زانو در بیاوریم. آنچه امروز شاهدش هستیم تبلور و عجینی از تاکتیک اسلامی و الهی در کنار تکنیک‌های بومی و ایرانی است.