دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در ۸ سال جنگ تحمیلی توانستیم اقتدار و امنیت ملی خود را به خوبی به اثبات برسانیم، اظهار کرد: جنگ تحمیلی حادثه‌ای بزرگ و عظیم است و سالیان سال می‌توان درباره آن سخن گفت به طوری که تاریخ آینده خیلی از مسائل را باز خواهد کرد. به گزارش مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده این اطمینان را می‌دهم که دشمنان ما امروز این جرأت را پیدا نمی‌کنند که به ایران حمله کنند. امروز ملت ایران از قدرت بالایی برخوردار است. فقط کافی است نگاهی به منطقه بیندازیم عراق و افغانستان را اشغال کرده‌اند و امروز این دو کشور در چه جایگاهی قرار دارند و ایران در چه جایگاهی قرار گرفته است؟

رضایی با بیان اینکه شهدا امنیت ملی ایران را بیمه کرده‌اند، افزود: ما خواهان جنگ نبوده و نیستیم؛ اما همواره از انقلاب خود دفاع و پاسداری می‌کنیم و این موضوع را در ۸ سال جنگ تحمیلی به اثبات رساندیم. رضایی اظهار کرد: ما در جنگ تحمیلی اقتدار و توانایی خود را به خوبی به اثبات رساندیم و انتظار می‌رود در حال حاضر در حوزه اقتصادی نیز این توانایی را یکبار دیگر نشان دهیم تا بتوانیم از این تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که ایجاد شده است عبور کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش اظهار کرد: ان‌شاءالله با عبور از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بار دیگر ملت ایران شیرین کام می‌شود.