معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی با بیان اینکه کتابچه مزد برای طرح در شورای‌عالی کار آماده می‌شود، گفت: بر این اساس نیمه دوم اسفند ماه سال‌جاری مزد جدید کارگران اعلام خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم نظری جلالی از اجرایی شدن طرح اعطای پروانه بازرسی کار به بخش‌خصوصی، خبر داد و گفت: مطالعات، پایلوت‌گذاری، شناخت نقاط ضعف و قوت آن انجام شده و این طرح به زودی عملیاتی می‌شود. معاون روابط کار وزارت کار و امور‌اجتماعی افزود: با اجرای این طرح در سال‌های آینده شاهد افزایش ۵۰۰ بازرس از بخش‌خصوصی به بازرسان فعلی وزارت کار و امور اجتماعی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با رشد و توسعه بنگاه‌های تولیدی، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، کوچک‌سازی دولت و بنگاه‌ها، تعداد بازرسان وزارت کار برای سرکشی به تمام واحدها و اعمال نظارت قانونی کافی نیست، بنابراین از بخش‌خصوصی برای این کار بهره خواهیم گرفت. وی همچنین از فعال بودن ستاد مزد خبر داد و تصریح کرد: به منظور آماده کردن برنامه اولیه کتابچه مزد برای طرح در شورای‌عالی کار از تمام صاحبنظران اقتصادی، بنگاه‌های تولیدی، کارگران، کارفرمایان، مدیران و غیره نظرخواهی شده است.

نظری جلالی ادامه داد: همچنین با یک تعامل سه‌جانبه میان وزارت کار و امور اجتماعی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان ملی براساس برگزاری جلسات با آنها، مشکلات اجرای این طرح را کاهش می‌دهیم. وی از فعال بودن کارگروه تخصصی ستاد مزد خبرداد و اظهار امیدواری کرد، در نیمه دوم سال‌جاری مزد کارگران براساس این طرح اعلام شود.