ملت ما شاخ استکبار را شکست

دنیای اقتصاد- محمود احمدی‌نژاد ایستادگی بر حقوق هسته‌ای را همسنگ دفاع مقدس ارزیابی، دفاع مقدس را به حادثه شورا و ایران را به سرزمین کربلا تشبیه کرد. به گفته وی، اگر ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی و گستاخی استکبار قیام نمی‌کرد، سیاهی، فساد و همه رذایل اخلاقی، خود را به تمام ملت‌ها تحمیل می‌کرد.

دفاع ملت ما دفاع از اساس جوانمردی و دفاع از حیثیت تمام بشریت بود.

احمدی‌نژاد، در مراسم قدردانی از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، با اشاره به مساله‌ هسته‌ای ایران گفت: برخی به ما می‌گفتند چرا در مورد این قضیه این مقدار ایستادگی می‌کنید و بعضی‌ها نیز گفتند و نوشتند این مساله چه ارزشی دارد؟ من می‌خواهم در یک جمله بگویم که ارزش آن، ارزش دفاع مقدس است.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری اظهار کرد: عده‌ای می‌خواستند با قلدری و زورگویی در حالی‌که خود به قوانین پایبند نبودند، مانع پیشرفت ملت ایران در این زمینه شوند و ما را با تهدید مجبور کنند یک امر غیرقانونی را بپذیریم اگر این اتفاق رخ می‌داد، دیگر چه تضمینی برای استقلال و حفظ کشور و سایر حقوق‌مان بود؟

وی با اشاره به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: ما استقبال می‌کنیم که آژانس کار خود را بکند و قانون رعایت شود؛ البته قانون باید در مورد همه رعایت شود. دنیا خواهد فهمید که از همان ابتدا حق با ملت ایران بوده و ایستادگی این ملت در این قضیه درست بوده است. ملت ما و بشریت امروز بیش از گذشته نیازمند ارزش‌های دفاع مقدس است.

رییس‌جمهوری گفت: تردید ندارم که اگر ملت ما و جوانان این سرزمین در دفاع مقدس قیام نمی‌کردند، امروز اثری از جوانمردی، آزادی‌خواهی و پی‌گیری ارزش‌های متعالی و عدالت‌جویی در جهان باقی نمی‌ماند. این نبود که دشمنان شمشیرهایشان را تیز کردند تنها برای قطعه‌قطعه کردن یک سرزمین و لشگرهایشان را تجهیز کردند برای سرکوب کردن یک ملت؛ چراکه این کار به این مقدار سرمایه‌گذاری نیاز نداشت، آنها در این امر تمام حیثیت شعارهای لیبرالیسم، حیثیت سازمان‌های جهانی، حیثیت مدعیان دموکراسی و آزادی و این همه را هزینه کردند، نه فقط برای تسلط بر قطعه‌ای از زمین؛ چراکه هیچ‌کس حاضر نیست برای چنین امری چنین هزینه‌ای را بپردازد. مساله بسیار عمیق‌تر و گسترده‌تر از این بود. می‌دانید اگر ملت ما در مقابل این زیاده‌خواهی و گستاخی قیام نمی‌کرد، سیاهی، فساد و همه‌ رذایل اخلاقی، خود را به تمام ملت‌ها تحمیل می‌کرد. دفاع ملت ما دفاع از اساس جوانمردی و دفاع از حیثیت تمام بشریت بود. اگر ملت ما اجازه می‌داد در روز روشن بدون هیچ دلیلی هجوم آورند و شعله‌های آزادی‌خواهی، خودباوری و خداخواهی یک ملت را خاموش کنند، چه کسی جرات می‌کرد از خداخواهی، خودباوری و پاکی دم بزند؟»

رییس‌جمهوری گفت: ملت ایران بداند که در دفاع مقدس از حیثیت تمام بشریت امروز و فردا دفاع کرده است، نه فقط منافع ملی خود و سرزمین خود را که البته این هم در ذیل آن هدف بزرگ تعریف می‌شود حفظ کرده، بلکه ارزش کار، ارزش جاودانه‌ای است و تنها رنگ ایرانی ندارد، گرچه ملت ایران پرچمدار آن بوده است. ملت ما به نمایندگی از تمام ملت‌ها ایستاد و شاخ استکبار و استعمار را شکست.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که تشابهاتی که در مورد دفاع مقدس و عاشورا صورت می‌گیرد چقدر جالب است، افزود: دفاع مقدس ما به حادثه‌ عاشورا و سرزمین ما به سرزمین کربلا تشبیه می‌شود و این یک امر حقیقی است؛ چراکه اگر در کربلا آن دفاع جانانه رخ نمی‌داد، اثری از آزادگی، آزادی‌خواهی و عدالت و ارزش‌ها باقی نمی‌ماند و این‌جا نیز همین‌گونه.

تغییر رفتار آمریکا

همچنین خبر دیگری حاکی است: رییس‌جمهور در واکنش به گزارش البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: گزارش البرادعی نسبتا واقعی و تا حدود زیادی از فشارهای برخی قدرت‌های بزرگ فارغ بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدی‌نژاد در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان این مطلب، افزود: ملت‌ها و ملت ما می‌دانند از چند سال قبل به خصوص دولت آمریکا با فشار بر آژانس تلاش کرد که از فعالیت‌های قانونی و صلح‌آمیز هسته‌ای ملت ایران یک بهانه‌ای برای ادامه جنجال‌ها و تنش‌آفرینی‌ها در منطقه ما درست کند.

احمدی‌نژاد افزود: فشار سیاسی وارد کردن به کشورهای اروپایی و کشورهای دوست ملت ایران و فشار وارد کردن به ملت ایران آغاز شد‌، از روز اول اعلام شد که فعالیت‌های ایران قانونمند و در چارچوب حقوق قانونی خودش است اما شبکه تبلیغی و فشارهای سیاسی آنان اجازه نداد حرف ملت ایران مستند شود و در مجامع جهانی به ثبت برسد.

رییس‌جمهوری گفت‌: پس از مقاومت الهی ملت ایران ایستادگی مثال زدنی رهبری و همه ایرانیان مسیر تغییر کرد و امروز ما شاهدیم که آژانس دارد نقش خود را پیدا می‌کند و در جایگاه خودش قرار می‌گیرد و بررسی و نظر خودش را اعلام می‌کند.

وی افزود‌: دیدیم در نظری که آژانس در گزارش اخیر اعلام کرده است همه آن ادعاهایی که در گذشته علیه ملت ایران می‌کردند و برخی منابع خبری آمریکایی و بعضی منابع خبری دشمنان ملت ایران که در خیابان‌های شهرهای ما ملت را با اسلحه هدف قرار می‌دادند خبرهای دروغی را داده بودند و آمریکایی‌ها هم از این خبرهای دروغ استقبال و بلکه از جعل این خبرها پشتیبانی کردند و همه دنیا دید که این خبرها واقعیت ندارد و فعالیت‌های ایران پاک و صلح‌آمیز است و سوال‌های اصلی و اساسی مطرح شده همه پاسخ مناسب خود را دریافت کرده و مورد تایید آژانس قرار گرفته است.

رییس‌جمهوری یادآور شد، شما به استناد اطلاعات غلط و به استناد گزارش ناصحیحی که بر پایه همان اطلاعات غلط تهیه شده بود دو قطعنامه صادر کردید ولی حالا که فهمیده‌اید اطلاعات غلط بوده است باید شجاعت به خرج دهید و بیایید بگویید اشتباه کردیم و از ملت ایران عذرخواهی کنید.

رییس‌جمهور گفت‌: ما فکر می‌کنیم وقت آن رسیده است که دولت آمریکا هم رفتار خود را اصلاح کند ما حالا انتظار نداریم بیایند خیلی عذرخواهی‌های آنچنانی بکنند بلکه رفتارشان را تغییر دهند.

وی افزود‌: این بد است که یک اشتباهی را می‌خواهند دوباره تکرار کنند البته دیگر نمی‌توانند و فقط بیان می‌کنند که البته بیان آن هم زشت است. احمدی‌نژاد گفت‌: می‌خواهید کاری کنید که دنیا نفهمد حق با ملت ایران بود دنیا فهمید و دیگر به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد؛ شما هرچه بگویید دنیا معکوس آن را برداشت می‌کند و هر موضعی اعلام کنید ملت‌های دنیا عکس آن را حق می‌پندارند و من این را به عنوان اطلاع به شما می‌گویم تا موضعگیری‌هایتان را اصلاح کنید.

رییس‌جمهوری تاکید کرد‌: قضیه از نظر ما تمام شده است ؛ بگذارید به مسائل مهم‌تری مثل فقر‌، ناامنی‌، تبعیض‌، تروریسم‌، قاچاق مواد مخدر‌، موضوع همکاری‌های علمی و اقتصادی بپردازیم، آنگاه خواهند دید که در کنار ملت ایران هستند و می‌توانند از دوستی ملت ایران هم بهره ببرند.

مشاور ارشد رییس‌جمهوری نیز گزارش اخیر البرادعی را هوشمندانه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: این گزارش در حقیقت آبرو و حیثیت اصلی آژانس را در جهان احیا کرد.

سید مجتبی ثمره‌هاشمی تصریح کرد: اکنون هیچ انگیزه و منطقی وجود ندارد که موضوع هسته‌ای ایران در شورای امنیت پیگیری شود و هر نوع تلاشی در راستای مقابله با واقعیات و افکار عمومی و زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات بین‌المللی است.