بازار فروش ویلا در شمال داغ می‌شود
مهدیس فرقانی
زمستان آغاز شد و همین طور شمارش معکوس برای نزدیک شدن به سال نو. خرید و فروش ویلا و واحدهای مسکونی در ایام نزدیک به سال نو همیشه با رونق چشمگیری همراه بوده و این روند طی چند سال گذشته تا به حال ادامه داشته است.

به‌خصوص مناطق شمال کشور، به خاطر شرایط مناسب منطقه‌ای از استقبال بیشتری از طرف خریداران مواجه است که این امر موجب افزایش شهرک‌های ساحلی در شهرهای شمالی کشور شده، به طور کلی ساخت‌و‌ساز (واحدها یا مجتمع‌های ویلایی) در این مناطق روبه‌ رشد بوده است.
بیشتر سرمایه‌گذاران در بخش ساخت‌و‌ساز واحدهای ویلایی در مناطق شمالی کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، چراکه با بازدهی بالا روبه‌رو می‌شوند.
این روزها در مناطق شمال کشور مانند گذشته تنها به ویلایی‌هایی با متراژهای زیاد که شاید قشر خاصی توانایی خرید این گونه ویلاها را دارند، مواجه نمی‌شویم، بلکه بیشتر به مجتمع‌های مسکونی با متراژهای کمتر و متناسب با قیمت پایین‌تر برخورد می‌کنیم که این شرایط باعث می‌شود تا اغلب اقشار کم‌درآمد هم بتوانند از داشتن یک واحد با متراژ کم بی‌نصیب نمانند. ارابه کله شهری است که توانسته زیبایی طبیعت شمال را در خود جای دهد تا ساکنین این شهر از چشم‌اندازهای طبیعت بهره ببرند. در این شهر، شهرک‌های مختلفی تاسیس شده که نام یکی از این شهرک‌ها «پردیسان» است. البته واحدهای مجتمع قبل از اتمام کار ساخت‌و‌ساز پیش‌فروش می‌شوند. این شهرک کلا شامل 20آپارتمان 4طبقه‌ای و جمعا 220واحد است. قیمت هر متر از یک میلیون و 200هزار تومان تا یک میلیون و 500هزار تومان تعیین شده است. این واحدها از تمامی امکانات (آب، برق، گاز، تلفن و نگهبانی) برخوردار هستند.