سیدعباس میرهاشمی، دبیر نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام روز گذشته در نشست خبری این دوسالانه در جمع خبرنگاران گفت: نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام در راستای سیاست‌های فرهنگستان هنر در زمینه دوسالانه‌های جهان اسلام راه‌اندازی شده است که نخستین دوره آن با محوریت خانواده مسلمان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی در دو بخش مجموعه عکس و تک عکس، اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد. وی به برنامه‌ریزی‌های شش ماهه برای برگزاری این دوسالانه اشاره کرد و در ادامه هیات داوران این دوسالانه را متشکل از داوران ایرانی و خارجی اعلام کرد و گفت: بهمن جلالی، فرهاد سلیمانی، سعید صادقی، ساعد نیک‌ذات و فرزاد هاشمی انتخاب آثار این دوسالانه را بر عهده دارند و هیاتی متشکل از چهار نفر از اعضای هیات انتخاب آثار و سه هنرمند خارجی آثار این دوسالانه را داوری خواهند کرد.

میرهاشمی درباره داوران خارجی این دوسالانه هم گفت: لیستی از عکاسان معتبر و برجسته خارجی تهیه شد که درنهایت یک عکاس برجسته آمریکایی و شهیدالاعلم از کشور پاکستان بیشترین رای را برای داوری از آن خود کردند و داور سوم خارجی نیز به زودی مشخص خواهد شد.

دبیر نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام در ادامه با بیان این که بیشترین تاکید این دوسالانه بر روی آثار بخش مجموعه عکس است، گفت: برای نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام بنا شد آثاری که در طول ۷ سال اخیر با موضوع خانواده جهان اسلام گرفته شده است، به دوسالانه راه پیدا کند و از دوسالانه‌های بعدی تنها عکس‌هایی انتخاب خواهد شد که در طی دو سال اخیر گرفته شده باشد.

عباس میرهاشمی با بیان این که دوسالانه عکس جهان اسلام در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود، گفت: تاکید ما بیشتر در بخش مجموعه عکس است که بایستی مبتنی بر مطالعه و تفکر قبلی گرفته شده باشد.

میرهاشمی آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۰ دی‌ماه سال جاری اعلام کرد.

نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۷ در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار خواهد شد و عکاسان تا ۱۰ دی‌ماه فرصت دارند تا آثارشان را به این دوسالانه ارسال کنند.