گروه راهنما- در پی چاپ گزارش «گران است، اما می‌ارزد»، درباره وضعیت پوشاک چرم در بازار تهران، شرکت چرم مشهد طی نامه‌ای علل گران بودن محصولات این شرکت را به شرح زیر اعلام کرده است. ضمن تشکر از مسوولان این شرکت، نامه دریافتی عینا درج می‌شود. احتراما، در مورد مقاله خانم صباغی در تاریخ ۲۵/۹/۸۶ که شرکت چرم مشهد را در مقایسه با فروشگاه‌های خیابان فردوسی گران‌فروش معرفی نموده است، علل گران‌تر بودن اقلام چرم مشهد را مختصرا به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱ - پوست خریداری شده مرغوب‌ترین است.

۲ - در عملیات چرم‌سازی از روش‌های نوین چرم‌سازی و از مواد شیمیایی و رنگی با کیفیت بالا و عمدتا اروپایی استفاده می‌شود.

۳ - در واحد چرم‌سازی دارای آزمایشگاه بسیار مدرن می‌باشیم.

۴ - چرم مصرفی ما برای تولید البسه از مرغوب‌ترین چرم‌ها انتخاب می‌شود.

۵ - در واحد دوزندگی نهایت دقت در اصول دوخت می‌شود.

۶ - از ملزومات و یراق‌آلات با کیفیت بهتر و طبعا گران‌تر استفاده می‌نماییم.

۷ - واحد کنترل کیفی در تمام مراحل تولید چرم‌سازی و دوزندگی حضور فعال دارد.

۸ - دارای واحد طراحی خوبی هستیم که ۴نفر خانم کارشناس طراحی و ۴نفر تکنسین در آن مشغول به کار می‌باشند و بدین جهت طرح‌های ما اکثرا کپی کاری نمی‌باشد؛ بلکه بر اساس سلایق مشتریان طراحی یا نوآوری می‌شود.

۹ - خدمات پس از فروش ارزشمندی داشته و ما خود را در مقابل مشتری مسوول می‌دانیم.

۱۰ - با کارکنان این شرکت تماما طبق قانون کار و تامین اجتماعی از نظر حقوق و مزایا و بیمه برخورد می‌شود که در اکثر واحدهای کوچک و زیرپله‌ای غیر از این است و حق و حقوق کارکنان تضییع می‌شود.

۱۱ - این واحد کلیه تعهدات قانونی خود را به وزارت دارایی، سازمان تامین اجتماعی، شهرداری و غیره که مبالغ بسیار سنگینی هم می‌باشد، به موقع پرداخت می‌نمایند.

۱۲ - به رغم شرایط سخت اقتصادی این شرکت در خدمات رفاهی برای کارکنان خود، می‌توان ادعا نمود در صنعت چرم‌سازی پیشتاز است که به عنوان نمونه می‌توان از طرح خانه‌سازی برای کارگران و طرح تکمیلی بیمه درمان و موارد بسیار دیگر نام برد.

لذا با توجه به موارد مذکور از روزنامه وزین و ارزشمند دنیای اقتصاد و گزارشگران محترم آن انتظار می‌رود آن طور که صلاح است و صحیح است با صنعت و صنعتگران راستین این سرزمین برخورد فرمایید، شاید خودتان نمی‌دانید مطالب شما چقدر روی خوانندگان محترم تاثیرگذار می‌باشد، از نظر اطلاع این واحد که بزرگ‌ترین واحد تولیدی در صنعت چرم‌سازی در کشور می‌باشد، با بیش از ۵۰۰نفر نیروی کار ۳۶۴نفر مستقیم و ۱۴۰نفر به صورت پیمانکاری و یکی از واحدهای مجموعه گروه فرش مشهد می‌باشد که این گروه نه تنها در زمینه‌های تولید و مرغوبیت و صادرات بلکه در زمینه خدمات اجتماعی پیشرو و پیشکسوت در ایران می‌باشد.