سهم و حق زنان در خصوصی‌سازی باید به آنها داده شود

وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه سهم و حق زنان در خصوصی‌سازی باید به آنها داده شود، تاکید کرد: من از حق و سهم زنان در خصوصی‌سازی دفاع خواهم کرد. علی‌اکبر محرابیان در سخنانی در همایش بانوان کارآفرین صنعت ومعدن گفت: بزرگترین دغدغه مسوولان در هر سه قوه ایجاد اشتغال پایدار و حرکت به سمتی است که موجب ریشه‌کنی بیکاری در کشور شود.

وی با بیان اینکه در بخش کارآفرینی سهم بانوان به حد کافی تخصیص نیافته است، افزود: یکی از راه‌های رسیدن به این مهم استفاده از توان خود بانوان برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال است و اگر سازوکارهایی پیش بگیریم که خود بانوان متولی و مسوول ایجاد کارآفرینی شوند، قطعا بخش اعظمی‌از بیکاری در این قشر کاهش می‌یابد.

محرابیان در ادامه یکی از راهکارهای دستیابی به این هدف را ایجاد و استفاده از مقررات و روابط کار متناسب با وضعیت بانوان دانست و خاطرنشان کرد: بانوان همانند مردان در ایران وظایفی برعهده دارند، اما در قانون کار بیشتر شرایط و ضوابط با وضعیت مردان تطبیق دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۷۰‌درصد اقتصاد ما دولتی است و درحال طی مسیر برای خصوصی‌سازی هستیم و در این راستا اگر به نقش بانوان توجهی نشود، آیندگان ما را ملامت خواهند کرد.

محرابیان تصریح کرد: باید هموزن علم، تجربه، کاردانی و فرهیختگی، برای بانوان نیز سهمی‌در خصوصی‌سازی قائل شویم تا هم از پتانسیل این بخش استفاده شود و هم با قرار گرفتن در مسیر عدالت به عدالتخواهی نزدیک‌تر شویم که شخصا این نقش را محترم می‌شمارم و از آن دفاع خواهم کرد.وی همچنین درباره شرایط محیط‌های کاری برای بانوان تاکید کرد: با بررسی حضور بانوان در محیط‌های دارای سلامت اقتصادی، فرهنگی و اداری، این نتیجه حاصل شده است که اولا حضور بانوان در این محیط‌ها بیشتر است و ثانیا حضور بانوان در این محیط‌ها موجب سلامتی آنها شده است.

در ادامه این همایش، پس از ارائه مقالات ۶ تن از بانوان حوزه صنعت و معدن، با اهدای لوح سپاس و جوایزی از ۴۵ نفر از بانوان کارآفرین نمونه تجلیل ‌شد.