جعبه‌های تزیینی
علی آذرنوش
امروزه دکوراسیون خانه‌ها بدون بوفه ویترین جذاب نیست،این جعبه‌های بزرگ که بخشی از آن را شیشه تشکیل می‌دهد، همچون جعبه‌های جادویی می‌ماند که هر چه داخل آن جا می‌دهی باز هم فضای خالی دارد.

عکس‌ها و قیمت‌ها: سایت بانک اطلاعات مبل ایران
البته این جعبه‌ها محل تزیین اشیای تجملاتی است و در واقع این وسیله اغلب برای زیبا کردن خانه است. بنابراین بوفه ویترین نقش کمد صرف را بازی نمی‌کند.
بوفه ویترین‌ها اشیایی همچون ظروف چینی، سفالی، غیره قرار می‌گیرد و البته ممکن است، ظروف شیشه‌ای و چینی غذا نیز که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد داخل آن واقع شود.
بوفه ویترین‌ها از چوب‌های راش، نئوپان و MDF یا در برخی موارد تلفیقی از چوب و فلز ساخته می‌شوند. بوفه ویترین‌ها به طور معمول در شکل‌های ایستاده و افقی در بازار عرضه می‌شوند. برخی از این بوفه‌ها، چند تیکه هستند یا ممکن است همراه آنها کشور، قاب آیینه، وجود داشته باشد و اما بازار بوفه‌ها در تهران کجاست؟ بازار یافت‌آباد، دلاوران، حسن‌آباد معمولا بازارهای عمده تهران هستند که انواع و اقسام بوفه و دراور در آنها عرضه می‌شود. قیمت بوفه معمولا از ۱۵۰هزار تومان شروع می‌شود و به بالای ۲میلیون تومان می‌رسد. آنچه در قیمت یک بوفه موثر است، نوع و میزان چوب به کاربرده شده، میزان ظرافت منبت‌کاری روی چوب، نوع رنگ و دوام آن، طرح و شکل، اندازه و غیره است.
دراور
در گذشته نه چندان دور، مردم لباس‌های خود را داخل صندوقچه قرار می‌دادند و هر زمان که نیاز داشتند در صندوقچه را که معمولا قفل داشت باز می‌کردند و به دنبال لباس یا پارچه مورد نظر خود می‌گشتند. گاهی وقت‌ها به دلیل ازدیاد لباس‌ها فرد چند بار تمام صندوقچه را زیر و رو می‌کرد، نظم لباس‌ها را به هم می‌زد تا در نتیجه به لباس مورد نظر خود دست می‌یافت، اما امروزه که مردم به اصطلاح با کلاس‌تر شده‌اند و داشتن صندوقچه را جاگیر و ابزاری سنتی می‌دانند به داشتن دراور روی آورده‌اند.
این وسایل امروزی از چند کشو برخوردارند و به فرد کمک می‌کنند تا پارچه‌ها و لباس‌ها را طبقه‌بندی کند و آنها را در جای خود قرار دهد. این امر موجب می‌شود فرد هنگام نیاز به لباس سرگردان نشود و به راحتی بتواند وسیله مورد نیاز خود را پیدا کند. بازار دراورها همانند بوفه‌ها یکی هستند و فرد می‌تواند این وسایل را با هم خریداری کند. قیمت دراورها نیز به طور معمول از 70هزار تومان شروع می‌شود و به بالای 700هزار تومان نیز می‌رسد. دراورها اغلب از چوب‌های راش، نئوپان و ام‌دی‌اف (MDF) ساخته می‌شوند.
افراد نیز با توجه به سلیقه و توانایی مالی خود به خرید این محصول روی می‌آورند.
آنچه هنگام خرید دراور و بوفه نیاز است توجه شود، این است که در نوع چوب آن آگاهی لازم حاصل شود. یک دراور و بوفه خوب این است که رنگ آن نریزد، شیشه‌هایی که در آن به کار می‌رود محکم باشد و دچار لرزش نشود، قفل‌های باکیفیتی داشته باشد و در کل بتوانند وسایل شما را در خانه به طور کامل جا دهد.
نکته قابل توجه برای خریدارانی که مجبورند مدام خانه خود را جابه‌جا کنند این است که به خرید بوفه‌هایی اقدام کنند که شیشه زیاد نداشته باشد و زیاد سنگین نباشد.