رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره کاهش بودجه سینما توضیحاتی ارائه کرد. «عباسعلی اختری» در گفت‌و‌گو با «فارس» درباره طرح پیشنهاد کاهش بودجه سینما اظهار داشت: تا آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با بحث بودجه که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و بودجه‌های فرهنگی بررسی شد، چنین پیشنهادی نداشتیم.

وی ادامه داد: بحث بودجه سینما مستقیم از طرف کمیسیون فرهنگی پیگیری نمی‌شود و سهمیه سینما در کمیسیون تعیین نمی‌شود و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اختری با رد این نکته که کاهش بودجه سینما برای اختصاص آن به حوزه هنری مطرح شده است، افزود: کسی از بودجه سینما کم نکرده است. در کمیسیون فرهنگی پیشنهاداتی مطرح می‌شود که بسیار هم طبیعی است. فرض کنید پیشنهاد کاهش بودجه سازمان مبارزه با مواد مخدر عنوان می‌شود تا به بودجه سازمان ملی جوانان افزوده شود، این پیشنهادها در این حد است که از فلان ردیف بودجه کاهش و دیگر بودجه افزوده شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، طرح این کاهش را در حد یک پیشنهاد دانست و گفت: این‌ مساله چیزی نیست که مستقیم مطرح شده باشد. به هر حال پیشنهادهای در همین حد است که از یک برنامه بودجه کم یا زیاد شود.