در حاشیه جشنواره

شبکه چهار امسال در اقدامی عجیب فیلمی را به جشنواره فیلم فجر ارائه کرده و همزمان این فیلم را قرار است روز جمعه از این شبکه پخش کند. محمد حمیدی مقدم، تهیه‌کننده برنامه سینما ۴ در گفت‌و گویی با «ایسنا» خبر داده که فیلم پرفسور و معادله محبوبش قرار است در جشنواره امسال پخش و در برنامه سینما ۴ نیز نمایش داده شود. وی در عین حال گفته است که رویکرد برنامه سینما ۴ به جشنواره حمایتی است!

مجید سرسنگی، دبیر جشنواره تئاتر فجر با دعوت از تعدادی خاص از روزنامه‌نگاران، آنها را در جریان ضعف‌ها و قوت‌های جشنواره امسال قرار داد. درحالی که بی‌نظمی‌ها و ناهماهنگی‌های جشنواره تئاتر فجر انتقاد بسیاری از رسانه‌ها را به دنبال داشته است، به نظر می‌رسد مسوولان جشنواره قصد دارند با دعوت از تعداد خاصی از خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بسیاری از رسانه‌ها را نادیده بگیرند.

کیانوش عیاری به دلیل تهیه‌کنندگی فیلم ستایش و حضور این فیلم در بخش نگاه اول- مسابقه نخستین فیلم بلند فیلمساز- از داوری این بخش از جشنواره کناره‌گیری کرد. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، یدا... صمدی، کارگردان سینمای ایران جایگزین عیاری در داوری این بخش از جشنواره شد. مسعود فراستی، بیژن میرباقری، مهدی هاشمی، محمدرضا شرف‌الدین و کیانوش عیاری داوران بخش نگاه اول بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هستند. در بخش نگاه اول- مسابقه نخستین فیلم بلند فیلمساز- ۱۲ فیلم رقابت می‌کنند.