هدف قطعنامه مجازات ایران نیست

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: هدف قطعنامه ۱۸۰۳شورای امنیت که روز دوشنبه صادر شد، مجازات ایران نیست؛ بلکه اقدامی برای مساعدت به ازسرگیری مذاکرات است. چین گانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره این قطعنامه گفت: هدف از قطعنامه جدید زنده کردن تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت: دولت چین امیدوار است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به طور جدی و همه جانبه به اجرا درآید. چین گانگ بار دیگر «مذاکره دیپلماتیک» را بهترین انتخاب برای حل مساله هسته‌ای ایران دانست و گفت: چین از طرف‌های مختلف ذی‌ربط دعوت می‌کند که با روش‌های سازنده، انعطاف‌پذیری لازم را از خود نشان دهند و هرچه زودتر از طریق مذاکرات شیوه حل همه جانبه، طویل المدت و مطلوب مساله هسته‌ای ایران را بیابند.

وی گفت که کشورش به تلاش‌های خود برای از سرگیری مذاکرات ادامه خواهد داد.

وانگ گوانگیا، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد نیز که ‌کشورش به سومین قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت رای مثبت داد، گفت: لبه تیز تدابیر تحریمی اتخاذ شده، متوجه مردم ایران نیست و نیز در رفت و آمدهای عادی اقتصادی، تجاری و بانکی بین کشورهای مختلف و ایران تاثیر نخواهد داشت.

وانگ گوانگیا تاکید کرد: تحریم نمی‌تواند مساله هسته‌ای ایران را ریشه‌ای حل کند و مذاکرات دیپلماتیک هنوز بهترین انتخاب به شمار می‌آید.

وی از طرف‌های مختلف ذی‌ربط در مساله هسته‌ای ایران خواست تا به‌دنبال طرحی باشند که هم استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای را تامین کند و هم به حفظ سیستم منع تکثیر سلاح هسته‌ای کمک کند.

وی گفت: هدف قطعنامه جدید کمک به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران است.

وانگ گوانگیا اضافه کرد: هدف شورای امنیت از تصویب قطعنامه جدید درباره مساله هسته‌ای ایران، نه‌مجازات کردن ایران، بلکه مساعدت به احیای دوره جدید تلاش‌های دیپلماتیک است.