منشی اول هیات‌رییسه مجلس هفتم گفت: حدود ۱۲۷ طرح و لایحه‌ شور اولی در مجلس وجود دارد که به‌دلیل کمبود وقت، فرصت رسیدگی به آنها در مجلس هفتم نیست و در مجلس بعدی رسیدگی می‌شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه حدود یک ماه از عمر مجلس هفتم باقی مانده است، گفت: در واقع مجلس چهار هفته و در هر هفته سه روز جلسه علنی خواهد داشت.

وی افزود: از هفته آینده که مجلس شروع به‌کار می‌کند، مجلس تا روز ششم خرداد جلسه علنی خواهد داشت و در این مدت هم تعطیلی نخواهد داشت، ولی از روز سه‌شنبه هفتم خرداد مجلس هشتم کار خود را شروع خواهد کرد.

نماینده همدان تصریح کرد: در مدت باقی مانده از عمر مجلس هفتم سعی خواهیم کرد با اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح، ابتدا طرح‌ها و لوایح اعاده شده از شورای نگهبان سپس یک فوریتی‌ها، و اصل هشتاد و پنجی‌ها و سپس یک شوری‌ها و شور دومی‌ها را به ترتیب بررسی کنیم. وی گفت: در این مجلس فرصت رسیدگی به حدود ۱۲۷ طرح و لایحه‌ای که شور اول هستند وجود ندارد و رسیدگی به آنها به مجلس بعدی می‌رود. وی افزود: طرح‌ها و لوایحی که عمر مجلس هفتم، فرصت رسیدگی به آنها را ندارد طبق ماده ۱۴۱ آیین نامه داخلی رسیدگی خواهند شد. یعنی در مورد لوایح باقی مانده دولت یکبار دیگر آن لوایح را بررسی می‌کند و لوایحی را که علاقه‌مند به بررسی آنها است مجددا به مجلس معرفی می‌کند؛ در مورد طرح‌ها نیز چنانچه ۱۵ نفر از نمایندگان بر اساس ماده ۱۴۱ آن طرح‌ها را مجددا به مجلس معرفی کنند آن طرح‌ها نیز در دستور کار مجلس هشتم قرار می‌گیرند.

عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: طرح‌ها و لوایحی که مشمول معرفی دولت و معرفی ۱۵ نماینده نباشد، از دستور کار مجلس خارج می‌شوند.