مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: عملیات اجرایی احداث خط ۸ و ۹ متروی تهران با هدف احداث منوریل در این خطوط توسط شورای عالی ترافیک کشور متوقف شده است و از شورای مذکور خواستار تعیین تکلیف این خطوط هستیم. به گزارش خبرگزاری فارس، محسن هاشمی روز شنبه در مراسم بهره‌برداری رسمی از فاز یک خط ۴ متروی تهران تصریح کرد: کلیه خطوط ۹ گانه متروی تهران دارای مصوبه شورای شهر تهران است و شورای عالی ترافیک کشور نیز احداث خطوط ۱ تا ۷ متروی تهران را تصویب کرده است؛ اما این شورا هنوز خطوط ۸ و ۹ را به واسطه احداث منوریل هنوز به تصویب نرسانده است و عملیات اجرایی در دست احداث خطوط ۸ و ۹ به همین دلیل متوقف شده است.

وی درباره جزئیات ۱۵ کیلومتر مترویی که قرار است در سال ۸۷ احداث شود، اظهار کرد: هفت کیلومتر از ۱۵ کیلومتر مذکور در خط یک، ۵/۴ کیلومتر در خط چهار و سه کیلومتر نیز از بخش شرقی خط ۲ تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. امیدواریم در کنار اعتبار ۶۰۰میلیارد تومانی شهرداری تهران، ‌اعتبارات اختصاص یافته توسط دولت و مجلس به موقع در اختیار متروی تهران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به فعالیت ۲۵ جبهه کاری ساخت تونل‌های خط ۴ متروی تهران و پیشروی روزانه ۲۰ کیلومتر، خاطرنشان کرد: قرارداد احداث خط ۴ متروی تهران به طول ۲۰ کیلومتر به صورت EPC منعقد شده است.با وجود آن که چینی‌ها فاینانس این خط را به دلیل مسائل بین‌المللی عملیاتی نکردند، اما با مساعدت‌های شهردار تهران نقدینگی مورد نیاز این خط توسط شهرداری تامین شد بر همین اساس عملیات اجرایی برای احداث این خط همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری ایستگاه‌های شهدا و انقلاب به بهره‌برداری برسند.