معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه توافقنامه امنیتی ایران و ترکیه نهایی شده است، گفت: اکنون این توافقنامه برای امضای وزرای کشور دو طرف آماده است. عباس محتاج، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان این مطلب اظهار کرد: این توافقنامه امنیتی شامل مبارزه با تروریسم، قاچاق، امنیت مرزها، تبادل مجرمان و مبارزه با جرائم سازمان یافته است.

محتاج گفت‌: مراحل مقدماتی توافقنامه امنیتی ایران و ترکیه در سفر چندروزه وی به ترکیه انجام شده و اکنون آماده امضای وزیر کشور است.

دوازدهمین نشست همکاری‌های امنیتی ایران و ترکیه سه‌شنبه گذشته در سطح معاونان وزارتخانه‌های کشور و کارشناسان ارشد امنیتی آغاز به کار کرد.

بیست‌ و سومین نشست کمیته همکاری‌های امنیتی دو کشور در سال‌جاری میلادی در آنکارا و سیزدهمین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های امنیتی ایران و ترکیه در ماه آوریل سال آینده میلادی (۲۰۰۹ ) در تهران برگزار خواهد شد‌.

وزارت کشور ترکیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: نشست همکاری‌های امنیتی ایران و ترکیه در فضایی دوستانه و برادرانه برگزار شد و در توافقنامه‌ای طرفین بر لزوم تعمیق و ادامه همکاری‌های امنیتی دو‌جانبه تاکید کردند.