خوشحالی آغداشلواز دائمی شدن موزه هنرهای معاصر

فارس- آیدین آغداشلو گفت: از دائمی شدن موزه هنرهای معاصر تهران خوشحالم و اگر این طرح به درستی اجرا شود،‌ تهران برای اولین بار صاحب موزه هنرهای معاصر خواهد شد.

آیدین آغداشلو درباره دائمی شدن موزه هنرهای معاصر تهران چنین گفت: از سال‌ها پیش در مقالاتی که می‌نوشتم، اشاره می‌کردم که موزه هنرهای معاصر تهران از بدو تاسیس، یعنی قبل از انقلاب تقریبا هیچ وقت یک موزه ثابت و دائمی برای عرضه آثار گنجینه‌اش یا هنر معاصر ایران نبوده است، بنابراین خوشحالم و از اجرای این طرح استقبال می‌کنم.

وی افزود: گمان می‌کنم اگر این کار درست انجام شود، برای اولین بار تهران صاحب یک موزه هنر معاصر خواهد شد، اما در این میان اما و اگرهای فراوانی وجود دارد، از جمله این که تنظیم‌کنندگان (کیوریتر) این موزه از چه سطح تخصصی برخوردارند که اگر از متخصصانی که حتما در ایران وجود دارند، استفاده بجا و غیر سیاسی بشود این کار سامان می‌گیرد. (بدیهی است که منظورم مطلقا خودم نیست). آغداشلو با اشاره به فضای نمایشگاهی موزه هنرهای معاصر تهران تصریح کرد: نکته دیگر با در نظر گرفتن مشکل فضای محدود موزه باید دید که چه بخشی از این فضا به مجموعه آثار گنجینه و چه بخشی به مجموعه هنرهای معاصر ایران می‌تواند اختصاص یابد. بنابراین برنامه‌ریزی این چنین پیچیده‌ مستلزم برخورداری از تخصص و برنامه‌ریزی در سطح بالایی است.