«بعد از عروسی چه گذشت؟» براهنی پس از 26 سال

ایسنا- پس ازانتشار دوباره «رازهای سرزمین من» رضا براهنی، رمان «بعد از عروسی چه گذشت؟» این نویسنده بعد از ۲۶ سال دوباره منتشر شد. براهنی این رمان ۱۰۴ صفحه‌ای را درباره زندان‌ها و شکنجه‌های ساواک در سال ۱۳۵۳ نوشت و آن را در سال ۱۳۶۲ توسط نشر نو منتشر کرد.

این اثر به تازگی سوی انتشارات نگاه منتشر شده است.

«بعد از عروسی چه گذشت؟» از جهت فضا و حال و هوای داستانی با «رازهای سرزمین من» که چندی پیش از سوی همین انتشارات منتشر شد، اشتراک‌هایی دارد. این رمان توصیف و روایتی از مبارزات انقلابیون با نظام شاهنشاهی پهلوی، زندان‌ها و بازجویی‌ها و شکنجه‌های ساواک است.

«بعد از عروسی چه گذشت؟» به نوعی حاوی مولفه‌های ادبیات زندان است و جنایات بازجویان و دستگاه‌های امنیتی، رویارویی انقلابیون با حکومت و فضای حاکم بر اهالی سیاست و روشنفکران در دهه ۵۰، عمده مضامین آن را تشکیل می‌دهد. آثاری چون: «طلا در مس»، «کیمیا و خاک»، «بوطیقای قصه‌نویسی»، «جنون نوشتن»، «قصه‌نویسی»، «چاه به چاه»، «آهوان باغ»، «مصیبتی زیر آفتاب»، «ظل‌الله»، «خطاب به پروانه‌ها»، «غم‌های بزرگ ما»، «رویای بیدار» و «گزارش به نسل بی‌سن فردا» تعدادی از کتاب‌های براهنی هستند که توسط نشر یادشده مجددا منتشر خواهند شد.