بروسان «عقیقی در چینه‌دان یک طوطی» را منتشر می‌کند

مهر - با به پایان رسیدن نگارش «عقیقی در چینه‌دان یک طوطی» رضا بروسان در فکر انتخاب قطعی ناشر آن است.

غلامرضا بروسان، شاعر و پژوهشگر خراسانی گفت: نگارش کتاب «عقیقی در چینه‌دان یک طوطی» به پایان رسید و هنوز تصمیم نهایی نگرفته‌ام که آن را به ناشری در مشهد بسپارم یا اینکه با ناشری از تهران کار کنم.

وی ادامه داد: کلیت کتاب «عقیقی در چینه‌دان یک طوطی» بدین گونه است که تک بیت‌هایی از شاهنامه فردوسی را انتخاب کرده‌ام و اشعاری از شاعران ایرانی و خارجی که از لحاظ معنایی با این بیت‌ها مشابهت یا همخوانی دارد، ذیل آن آورده‌ام. شاعر «یک بسته سیگار در تبعید» در ادامه از چاپ کتاب «کتیبه پنهان» ـ گزیده‌ای از مقالات ادبی، داستان و شعرهای رضا شهید‌ضیایی ـ توسط نشر شاملو خبر داد و گفت: دفتر شعری به نام «مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است» در انتشارات مروارید دارم که هنوز منتشر نشده است.

به گفته وی، این کتاب با ۱۲ مرثیه شروع می‌شود و پس از قطع این مراثی کتاب تا ۸۰ صفحه ادامه می‌یابد. بروسان در ادامه درباره کتاب دیگری که در دست تدوین دارد، این‌گونه توضیح داد:‌ کار جمع‌آوری و تدوین کتابی با نام موقت «کتاب سیاه» که شامل ترانه‌ها و اشعار آزادم است به پایان رسیده و به احتمال زیاد آن را انتشارات شاملو منتشر خواهد کرد. این شاعر افزود: قالب ترانه‌ها و اشعار این کتاب ۱۷۹ صفحه‌ای مرثیه‌گونه است و ۱۰۰ شعر را شامل می‌شود.