بسته پیشنهادی ایران آماده ارائه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد:

آمادگی ایران برای ارائه بسته پیشنهادی تازه به غرب

دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: با استقرار دولت دهم، جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه جمهوریتی قوی و منطقی روشن با اقتدار آماده ارائه‌ بسته پیشنهادی برای تحقق عدالت، پیشرفت و صلح در عرصه‌ بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای خود آماده همکاری برای رفع نگرانی‌های مشترک در عرصه‌ بین‌المللی است. جلیلی، تحقق عدالت، پیشرفت و صلح در عرصه‌ بین‌المللی را هدف اصلی ایران در ارائه بسته پیشنهادی جدید خواند و گفت: سال گذشته پس از ارائه نخستین بسته پیشنهادی گفت‌وگوهای ژنو برگزار شد، اما به دلیل مشکل طرف گفت‌وگو دچار وقفه شد. دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی دلایل طرف مقابل برای توقف گفت‌وگوها از جمله بحران گرجستان، بحران اقتصاد جهانی و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزود: در ابتدای سال جاری پیشنهاد ادامه گفت‌وگوها مطرح و با استقبال جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

جلیلی افزود: با توجه به گذشت یک سال از ارائه نخستین بسته پیشنهادی و به‌روز تحولات جدید در عرصه جهانی، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بسته خود را بروز خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اینک پس از برگزاری باشکوه و با عظمت انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورمان آماده‌ایم با اقتدار و منطق و پشتوانه جمهوریتی قوی بسته پیشنهادی به‌روز شده خود را ارائه کنیم. وی ابراز امیدواری کرد با بسته‌ ایجاد شده همکاری‌ها و گفت‌وگوها برای تحقق عدالت، پیشرفت و تعالی صلح جهانی شکل گیرد.