بیادی: اجساد مجهول‌الهویه با حکم دادستانی دفن می‌شوند

نایب‌رییس شورای شهر تهران با اشاره به بازدید تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از قطعه دفن افراد مجهول‌الهویه در بهشت‌زهرا (س)، گفت: اجساد مجهول‌الهویه با حکم دادستانی و برگه پزشکی قانونی دفن می‌شوند. به گزارش (ایسنا)، در دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران که با حضور مستمع اعضا برگزار می‌شود، حسن بیادی در تذکری با اشاره به وظیفه بهشت‌زهرا (س) در دفن افراد مجهول الهویه، افزود: بهشت‌زهرا (س) وظیفه‌ای در مورد شناسایی اجساد ندارد و افراد مجهول‌الهویه را بر اساس حکم دادستانی و برگه پزشکی قانونی دفن می‌کند.

وی اضافه کرد: دفن افراد مجهول‌الهویه در قطعه‌های جدید بهشت‌زهرا(س) تنها در قطعه ۳۰۲ انجام شده و در عین حال دفن افراد مجهول الهویه در بهشت‌زهرا (س) یک مساله عمومی و طبیعی است که هر ماه به طور متناوب انجام می‌شود، اما برخی رسانه‌ها این موضوع را بزرگنمایی کرده‌اند.

نایب‌رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: دفن حدود ۴۰ نفر افراد مجهول‌الهویه در قطعه ۳۰۲، یک دفعه انجام نشده و طی ماه‌های اخیر و به طور متناوب صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: قرار شد سازمان بهشت‌زهرا (س) آمار دقیقی را به صورت مقایسه‌ای از دفن افراد مجهول الهویه در ماه‌های اخیر در اختیار سخنگوی شورای شهر تهران قرار دهد تا وی نیز به اطلاع رسانه‌ها برساند.

به گزارش ایسنا، بیادی که به همراه دو تن از اعضای شورای شهر تهران در روزهای گذشته از قطعه‌های افراد مجهول الهویه بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰۶ جسد مجهول الهویه در بهشت‌زهرا (س) دفن شد و این تعداد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۴ مورد بوده است.

وی به همزمانی بازنشستگی مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) بنا بر درخواست خودش اشاره کرد و ادامه داد: رضاییان از زمان دانش‌آموزی در بخش مالی بهشت‌زهرا (س) حاضر بوده و ۲۴ سال در این مجموعه خدمت کرده است و در این سال‌ها فرقی نداشته که به جسد شاه یا گدا، چپی یا راستی و آبی یا قرمز خدمت کرده باشد. به گزارش ایسنا، در این حین خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران با لحنی طنز گفت که هنوز به ما خدمات نداده‌اند.

حبیب کاشانی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اضافه کرد: البته آقای رضاییان یک ایراد داشته و آن این بوده که سوال‌های شب اول قبر را هم یک بار لو داده است.