آثار ناظم پور در دایره‌المعارف عود نوازان مشهور جهان

مهر- قطعاتی از ساخته‌های مجید ناظم پور در کتاب دایره‌المعارف عود نوازان مشهور جهان به ثبت رسید. نوازنده و پژوهشگر ایرانی ساز عود(بربط) با اعلام این خبر گفت: به همت وزارت فرهنگ و هنر کشور سوریه آثار عود نوازان مشهور جهان در کتابی با همین عنوان تهیه شده که در آن چهار قطعه از ساخته‌های من به چاپ رسیده است.

مجید ناظم پور در ادامه افزود: این چهار قطعه عبارتند از: «به پیشواز بهار»، «راز ساحل»، «فراق» و «با یاد گذشته» که از کارهای قدیمی من محسوب می‌شوند؛ قرار است به زودی جلد دیگری از این کتاب تهیه شود که در آن نیز از تعدادی آثار جدید من استفاده شده است.

یادآور می‌شود، حدود یک ماه قبل نیز ناظم پور به عنوان یکی از داوران مسابقات بین‌المللی ساز عود که در کشور سوریه برگزار می‌شد همکاری داشت که در مراسم اختتامیه این فستیوال موفق به دریافت لوح تقدیر داوری این مسابقات شد.

ناظم پور تاکنون یک اثر تکنوازی برای ساز عود بانام «راز ساحل» منتشر کرده و همچنین کتابی با عنوان «تاریخ پنج هزار ساله ساز عود» را تالیف کرده که در این کتاب، ایرانی بودن ساز عود را به اثبات رسانیده است؛ این کتاب نیز توسط فرهنگستان هنر در دست انتشار است.