حسن روحانی: اتهام زدن به شخصیت‌ها ضربه کاری به نظام است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اینکه در دادگاهی از افراد غایب بدون اثبات جرم نام برده شود یا اتهامی به او وارد شود، با مقررات دینی و قانونی منطبق نیست. حسن روحانی در گفت‌وگو با ایلنا و ایسنا، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر چند تن از فرماندهان نظامی و طرح اتهام علیه برخی چهره‌های شاخص سیاسی کشور، گفت: اصولا اتهام زدن یا اهانت نسبت به شخصیت‌هایی که در پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی نقش داشته‌اند و در مقاطع مختلف خدماتی کرده‌اند، نه تنها نتیجه‌ای برای حفظ و تکامل نظام ندارد، بلکه یک ضربه کاری به آن خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح اینگونه مطالب اعتماد مردم را نه فقط نسبت به چند شخصیت خاص که به آنها اتهامی زده شده، بلکه نسبت به خود نظام کاهش می‌دهد، ضمن اینکه وقتی ما در جامعه‌ای اخلاق را به مسیر سقوط بکشانیم و احترام افراد را از بین ببریم، این حرمت‌شکنی‌ها سرآغازی خواهد بود برای اینکه هیچ کس احساس اطمینان و امنیت نکند، لذا این سخنان اقدامی خلاف اخلاق، شرع و مصالح ملی است.

دبیر اسبق شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری دادگاه برخی شخصیت‌های سیاسی و نام بردن از برخی چهره‌ها در دفاعیات آنها، خاطرنشان کرد: اساسا اینکه در دادگاهی از افراد غایب بدون اثبات جرم نام برده شود یا اتهامی به او وارد شود، با مقررات دینی و قانونی منطبق نیست.