فیلمی‌از «عباس کیارستمی»، کارگردان سرشناس ایرانی برای حضور در جایزه سینمای «آسیا پاسیفیک» در سال ۲۰۰۹ حضور دارد. به گزارش ورایتی، نامزد‌های نهایی این جوایز اوایل اکتبر اعلام خواهند شد و مراسم اعطای جوایز سالانه روز ۲۶ نوامبر در استرالیا برگزار می‌شود.

افزودن نمایشنامه‌های برتر به جایزه روزی و روزگاری

مجموعه داستان‌ها، رمان‌ها، کتاب‌های ترجمه شده از نویسندگان خارجی در قید حیات که در سال ۸۷ به چاپ رسیده‌اند، داوری خواهند شد. امیرحسین خورشیدفر از داوران این جشنواره با تاکید بر خصوصی بودن جشنواره امسال گفت: این برنامه امسال ۱۶ مهر ماه برگزار می‌شود که مکان آن هنوز مشخص نیست، این برنامه برای عموم آزاد نیست و فقط خبرنگاران می‌توانند در آن شرکت کنند.

«زندگی شیرین» با ۲۳ سینما روانه اکران شد

اکران فیلم سینمایی «زندگی شیرین» به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی از امروز در ۲۳ سینمای شهر تهران آغاز شد. این فیلم از دیروز در سینماهای آفریقا، آستارا، کارون، پیروزی، جوان، اریکه ایرانیان، میلاد، حافظ، پایتخت، فلسطین، مرکزی، پردیس زندگی، پردیس ملت، ماندانا، تهران، سپیده، آزادی، شاهد، صحرا، پیام، پیوند، فرهنگسرای ایرانیان و اشراق به نمایش عمومی درآمده است.

«رومولوس کبیر» روی صحنه تالار اصلی

نمایش «باغ شکرپاره» به کارگردانی «قطب‌الدین صادقی» روز ۲۸ شهریور ماه به اجرای خود در تالار اصلی تئاتر شهر پایان می دهد. به گزارش ایلنا، با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و آغاز اجرا‌های فصل سوم سال تئاتر شهر، نمایش «باغ شکرپاره» روز ۲۸ شهریور ماه به اجرای خود پایان می دهد تا پس از آن نمایش رومولوس کبیر در تالار اصلی به صحنه برود. «ریما رامین فر»، «امیر جعفری»، «سیامک صفری» و ... از جمله بازیگران این نمایش هستند.

برگزاری سیزدهمین جشن سینمای ایران ۲۷ شهریور

سیزدهمین جشن سینمای ایران با اجرای موسیقی توسط بامداد بیات و تقدیر از چهار پیشکسوت عرصه سینما شهریور برگزار می‌شود.فرهاد توحیدی، دبیر سیزدهمین جشن سینمای ایران با اعلام این مطلب افزود: در مراسم امسال که همزمان با ضیافت افطار در هتل استقلال تهران برگزار می‌شود، از چهار پیشکسوت عرصه سینما تقدیر می‌شود.

رخشان بنی‌اعتماد یک دقیقه سکوت اعلام کرد

رخشان بنی‌اعتماد گفت: در این روزگار وانفسا دیگر جایی برای سینما که قرار است، آینه تمام نمای جامعه باشد نمی‌ماند، چه برسد به این‌که جشنی برایش گرفته شود. این کارگردان سینما، شامگاه گذشته ۲۴ شهریور ماه ـ پس از نمایش فیلم «زیر پوست شهر» در سینما «اریکه ایرانیان»، با بیان این‌که امسال خانواده سینما برخلاف سنت هرساله‌اش روز سینمای ملی را جشن نگرفت، اظهار داشت: من فیلم‌ساز شرمنده‌ام که دوربینم در این شرایط اجازه پیدا نکرد تا تصویری از واقعیت این دوران و آنچه را که بر مادران و همسران این سرزمین گذشت ثبت کند. وی گفت: به حرمت داغ دل «طوبی‌ها» و به احترام همه مادران این سرزمین یک دقیقه سکوت اعلام می‌کنم. در جلسه نمایش «زیر پوست شهر» که علاوه بر پرشدن سالن عده‌ای نیز به صورت ایستاده فیلم را دیدند، مادران تعدادی از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات حضور داشتند.