برای حفظ قدرت انقلاب وارد جنگ نرم با دشمن شده‌ایم

حجت‌الاسلام طائب، فرمانده نیروی مقاومت بسیج با تاکید بر این که برای حفظ قدرت انقلاب وارد جنگ نرم با دشمن شده‌ایم، گفت: استفاده صحیح و حداکثری از ابزارهای فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های بسیج در مقابله با جنگ نرم است. به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج در مراسم رونمایی از اولین بازی رایانه‌ای بسیج دانش‌آموزی که چهارشنبه برگزار شد، با تقدیر از این اقدام، همزمان شدن آن با روز قدس را قابل توجه دانست و گفت: بازی «لانه شیطان» به منظور پرده‌برداری از اقدامات شوم رژیم صهیونیستی طراحی و تولید شده است.

وی گفت: تجربه ۳۰ سال اخیر این نکته را برای استکبار محرز کرده که قدرت سخت باعث پیروزی نمی‌شود و همین بیداری ملت‌ها در کشورهایی چون فلسطین، لبنان و ایران به سردمداران کفر نشان داد تاثیرات قدرت نرم به مراتب عمیق‌تر و وسیع‌تر خواهد بود.

طائب به شکست صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری استکبار در بخش بودجه نظامی یادآور شد و گفت: تمامی این هزینه‌ها در مقابل اراده و ایمان ملت‌ها شکست خورد.

وی همین تجربیات را موجب آن دانست که غرب به سمت سرمایه‌گذاری برای تولید قدرت نرم حرکت کند و افزود: غربی‌ها فهمیده‌اند که این همه تجهیزات از توقف حرکت عمومی مستضعفین عاجز است و حتی بعضی‌ اوقات، قدرت سخت تبدیل به ضد امنیت شده است.

معاون فرمانده کل سپاه یادآور شد: اگر این ناکارآمدی قدرت سخت برای استکبار مشخص شد، از آن سو نیز کارآمدی قدرت نرم انقلاب برای ملت‌ها و دشمنان آنها نیز به اثبات رسید و هنگامی که استکبار شعار تغییر سر داد باید آن را به تغییر در نحوه تولید و استفاده از قدرت تعبیر کرد. چرا که آنها می‌خواهند برای مقابله با قدرت نرم مستضعفین از قدرت نرم استفاده کنند.

طائب گفت: اکنون تمرکز فعالیت آنها به سمت تولید قدرت نرم از طریق ابزار‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و سیاسی تبدیل شده است.

از سطح تهدید نرم وارد جنگ نرم شده‌ایم

وی با یادآوری این مساله که امروز از سطح تهدید نرم وارد جنگ نرم شده‌ایم، گفت: استکبار می‌خواهد پایه‌های قدرت نرم انقلاب یعنی ایمان انسان‌ها و نیز افکار و اراده آنها را تحت‌الشعاع قرار داده و به سیطره خود درآورد.

معاون سابق فرهنگی سپاه با تاکید بر این که برای حفظ قدرت نرم انقلاب ما نیز وارد جنگ نرم با دشمن شده‌ایم، این جنگ را شامل دو بخش آفند و پدافند توصیف کرد و افزود: در پدافند جنگ نرم باید به ارتقای سطح معرفتی و بصیرت انسان‌ها به ویژه جوانان بپردازیم، ولی این مساله کافی نیست.

وی یاد آور شد: حرکت اصلی ما در جنگ نرم حمله به تهدیدگران است و باید با از کار انداختن آنها، پیروزی خود را اثبات کنیم. وقتی که دشمن قدرت واقعی انقلاب و مستضعفین را در از بین بردن تهدیدگران نرم خود ببیند لرزه بر اندامش را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزارهای صحیح جنگ نرم گفت: استفاده حداکثری از ابزارهای هنری یکی از اولویت‌های بسیج در مقابله با جنگ نرم است که ما در این خصوص بخش‌های هنری و ادبی سازمان‌ها و نهادهای متعلق به بسیج را تقویت خواهیم کرد. همچنین تجهیزات مناسبی را به آنها اضافه کرد و با استفاده از کارشناسان مجرب و متعهد، «نهضت بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن» و نیز فعال شدن بسیج در عرصه‌های فیلمسازی، ادبیات و... شاهد خواهیم بود. طائب با اشاره به ضرورت توجه به عرصه بازی‌های رایانه‌ای، این موضوع را در جهان یک صنعت چند وجهی دانست که موجب انتقال مفاهیم، فعال‌سازی استعدادها و ایجاد القائات مختلف می‌شود. وی با اشاره به مخاطبان بسیار زیاد این بازی‌ها در اقشار مختلف جامعه گفت: باید با وارد کردن این صنعت در اقشار مختلف بسیج استفاده مناسبی از آن بکنند. به گفته وی سازمان‌ها و افراد مختلف می‌توانند با تولید سناریو و تصویب آن از حمایت‌های تجهیزاتی و فکری بسیج بهره‌مند شوند.