رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد که رویکرد جدید در برگزاری دادگاه حوادث پس از انتخابات در جلسات بعدی دادگاه نیز ادامه خواهد یافت. سید علیرضا آوایی در گفت‌وگو با «ایسنا» در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر تغییر رویکرد قوه قضاییه در برگزاری دادگاه‌های حوادث پس از انتخابات، تصریح کرد: تلقی ما این است که همه‌ ما باید خود را با قانون تنظیم کنیم نه با سلایق سیاسی و نفسانی خود؛ زیرا به اندازه‌ جمعیت این کشور ممکن است ما سلیقه داشته باشیم. وقتی می‌گوییم قانون، معنایش این است که همه تسلیم قانون شویم، چه خوشمان بیاید، چه خوشمان نیاید و چه فکر کنیم اهداف سیاسی ما تامین می‌شود یا نمی‌شود. وی افزود: اگر محوری غیر از قانون را مسیر خود قرار دهیم، حتما آسیب‌های جدی به ما وارد خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان تهران، خاطرنشان کرد: متهمین حقوقی دارند که این حقوق را قوانین جمهوری اسلامی تعیین کرده است. قوانینی که ما تصویب کرده‌ایم، در واقع عهدی است میان ما و مردم. لذا به عنوان یک مسلمان و از باب وفای به عهد باید به قوانینی که خودمان تصویب کرده‌ایم پایبند باشیم. آوایی گفت: من به عنوان یک قاضی و با اعتقاد به اینکه موازین اسلامی باید رعایت شود، اعتراض به اینکه چرا قانون اجرا می‌شود را هضم نمی‌کنم. گرچه ممکن است انگیزه‌ها دلسوزی برای مردم و نظام باشد، اما دلسوزی‌ها نیز باید در چارچوب قانون، انصاف و اصول اخلاقی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر این‌که همین رویکرد در جلسات بعدی دادگاه نیز ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: قطعا روز به روز که می‌گذرد، روندمان قانونی‌تر، منصفانه‌تر و عادلانه‌تر خواهد شد و مسیر را من این‌گونه می‌بینم.