هیچ قدرتی جرات تجاوز به ایران را ندارد

هر کسی در هر نقطه‌ای از دنیا بخواهد علیه ملت ایران ماشه‌ای را بچکاند، دستش مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه «دفاع مقدس ایران را بیمه کرد» گفت: هیچ قدرتی جرات نخواهد کرد در ذهن خود اندیشه تجاوز به سرزمین و منافع ملت بزرگ ایران را بپروراند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که صبح دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: در جریان دفاع مقدس، فاسدترین عنصر سیاسی منطقه یعنی صدام که تمام زندگی‌اش سرشار از آدم‌کشی و جنایت بود، با تشویق چند دولت و قدرت بزرگ و حمایت و تجهیز و تشویق آنها و به امید فتح راه انقلاب و سرزمین مقدس ما به ما حمله کرد و زشت‌ترین شیوه‌ها و ناجوانمردانه‌ترین روش‌های تبلیغی و نظامی را علیه ملت ما به کار گرفت.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: مظلومیت ملت ایران تا بدان‌جا بود که کسانی که صدام را روزی تجهیز کردند تا به ما حمله کند و زمانی که در خاک ما بود به ما فشار می‌آوردند که آتش بس اعلام کنیم و ملت ما را به تجاوز متهم می‌کردند، امروز به ظاهر برای دفاع از ملت‌های منطقه، به صدام حمله کرده‌ و جنایاتی را مرتکب شده‌اند که روی صدام را سفید کرده است. وی با بیان اینکه «دفاع مقدس نماد مظلومیت یک ملت آزاد و نمادی از ستمگری ستمگران بود» اظهار کرد: مظلومیت ملت ما پرده از چهره کریه استکبار جهانی درید؛ در حالی که بلندگوهای تبلیغاتی‌شان از دفاع از حقوق بشر دم می‌زد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مجاهدت‌های فرزندان این ملت در دفاع مقدس، ایران و اندیشه‌های آرمانی انقلاب را بیمه کرد، افزود: دفاع مقدس صف‌بندی جدیدی از سیاست و فرهنگ را در جهان شکل داد و صف موحدان، پاکان، خداپرستان مومن و عاشقان ارزش‌های الهی در برابر صف شیطان‌پرستان، ‌دنیاطلبان و آدم‌کشان حرفه‌ای قرار گرفت.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ایران را بیمه کرد، افزود: هیچ قدرتی جرات نخواهد کرد در ذهن خود اندیشه تجاوز به سرزمین و منافع بزرگ ایران را بپروراند و به فضل الهی در پیگیری فرهنگ ایثار و شهادت، امروز ملت ایران مجرب‌تر، قوی‌تر، زنده‌تر و آرمانی‌تر در وسط همه میدان‌های اصلی انقلاب ایستاده است. همچنین به فضل دفاع مقدس جوانه‌های نیروهای مسلحی شکوفا شده که سرشار از ایمان به خدا و دل‌بسته و پیوسته مردم در خط نورانی ولایت و پیگیری آرمان‌های بلند انقلاب هستند. وی نیروهای مسلح کشورمان را مردمی، مکتبی، برخاسته از دل انقلاب، پاک، شجاع، ایثارگر و هجمه‌کننده به سیاهی‌ها و ظلمت‌ها توصیف کرد.

رییس‌جمهور همچنین یادآور شد: نیروهای مسلح ما پشتیبان و نقطه اتکای ملت و انقلابند و ملت عزیز نیز با همه وجود دل‌بسته و پشتیبان نیروهای مسلح است. وی با اشاره به اینکه ملت ایران برای بشریت پیام انسانی و برای مشکلات دنیا راه حل‌های انسانی دارد و خواهان برقراری صلح و امنیت پایدار بر پایه عدالت و پاکی و خداپرستی برای همه ملت‌های عالم است، اظهار کرد: پیام ملت ایران پیام صلح، برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز و انسانی برای همه ملت‌ها است و راهبرد اصلی نیروهای مسلح و توان نظامی و دفاعی ما نیز بازدارندگی است. ملت ایران هیچ‌گاه چشم‌داشتی به منافع و سرزمین دیگران نداشته و همه دنیا در دفاع مقدس دید و امروز نیز بداند که ملت ایران در دفاع از حقوق و سرزمین خود مقتدر است و با تکیه بر اقتدار ذاتی و توان دفاعی خود در برابر همه متجاوزان خواهد ایستاد؛ اگرچه امروز هیچ قدرت و هیچ کسی جرات اندیشیدن به تعدی به حقوق ملت ایران را ندارد، اما تاکید می‌کنم هر کسی در هر نقطه‌ای از دنیا بخواهد علیه ملت ایران ماشه‌ای را بچکاند، دستش قبل از این اقدام توسط فرزندان رشید ملت ایران در نیروهای مسلح، مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد. وی گفت: ملت ایران از همه ارزش‌ها، آرمان‌ها و سرزمین خود دفاع می‌کند، البته ما اهل منطق، گفت‌وگو، دوستی و برابری مبتنی بر عدالتیم و به بدخواهان و متکبران توصیه می‌کنیم اندیشه و جهت‌گیری‌های خود را به نفع بشریت و انسانیت متحول کنند. احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به حضور نیروهای خارجی در منطقه گفت: امروز از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه ما لشگرکشی و کشتار و تهدید و ناامنی ایجاد می‌کنند، می‌خواهند در میان ملت‌های منطقه اختلاف بیندازند، چندین برابر بودجه دفاعی ما سلاح در منطقه می‌فروشند و شعار امنیت سر می‌دهند و دیگران را به ایجاد ناامنی و دخالت در امور منطقه تهدید می‌کنند؛ اما ما به آنها توصیه می‌کنیم رفتار خود را عوض کنند. وی با بیان اینکه ملت‌های منطقه قادرند امنیت خود را تامین کنند و حضور نیروهای بیگانه توهین به عزت این ملت‌ها است، وجود برخی ناامنی‌ها را از ناحیه دخالت‌های آنها خواند و گفت: لذا به آنها توصیه می‌کنیم به سرزمین‌های خود بازگردند و اعتبارات سنگین نظامی را صرف رفع مشکلات مردم خود کنند که این برای آنها بهتر است. رییس‌جمهور همچنین هر گونه عملکرد خارج از این چارچوب را عاملی برای تحمل‌نکردن نیروهای خارجی توسط ملت‌های منطقه عنوان کرد؛ همان‌گونه که در عراق و افغانستان نشان داده شده است. احمدی‌نژاد افزود: این ویژگی منطقه اسلامی و خاورمیانه است و این کلام نصیحت دلسوزانه است. شما امنیت ملت‌های منطقه را به خطر انداخته‌اید و روزانه صدها انسان بیگناه کشته و عده زیادی نیز آواره می‌شوند. از روزی که به بهانه مقابله با تروریسم به منطقه آمده‌اید، به حجم اقدامات تروریستی افزوده شده و تولید مواد مخدر نیز چند برابر شده است. اینها همه نشان می‌دهد روش‌های شما اشتباه است و به نتیجه نمی‌رسد و تنها توهین به ملت‌های منطقه است؛ لذا باید هر چه زودتر خود را اصلاح کنید.

طرح دیدگاه‌ها درباره مسائل جهان

رییس‌جمهور از ارائه دیدگاه‌های ایران در خصوص مسائل مختلف جهان در سازمان ملل متحد در جریان سفر پنج روزه خود خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان صبح دیروز پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف سفر به نیویورک و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: این نشست از مهم‌ترین دیدارهای سیاسی است که در آن مهم‌ترین مسائل جهان، چالش‌ها و مشکلات در بخش‌های سیاسی و اقتصادی مطرح می‌شود.

وی افزود: استقبال زیادی از نشست امسال سازمان ملل شده است که نشان‌دهنده دریافت مشکلات امروز جهان و احساس نیاز به رفع آن می‌باشد. رییس‌جمهور راه‌های برون رفت از مشکلات جهان امروز را ارائه دیدگاه‌های انسانی دانست و تصریح کرد: در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل مهم‌ترین مسائل روز مطرح خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف جهان ارائه خواهد کرد. احمدی‌نژاد در ادامه اهداف سفر خود به نیویورک اظهار کرد: در این سفر دیدار با سران کشورها، نشست با نخبگان و مبتکران ایرانی مقیم آمریکا و همچنین نشست با اساتید و صاحبنظران ایرانی و آمریکایی انجام خواهد شد. وی در ادامه اظهار کرد: ارائه دیدگاه‌ها و طرح مسائلی که باعث حضور فعال و اثرگذار جمهوری اسلامی ایران باشد در این نشست باید مطرح شود. ما معتقدیم صلح و امنیت فقط از طریق ترویج یکتاپرستی ایجاد خواهد شد. رییس‌جمهور در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده شنیدن نظرات و دیدگاه‌های دیگران در این نشست خواهد بود و امیدواریم به زودی سرنوشت محقق شده برای بشریت اتفاق بیفتد.

تلاش اسرائیل برای تحریم سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل

یک مقام اسرائیلی از آغاز تلاش‌های دیپلماتیک این رژیم برای متقاعد کردن سران کشورها به تحریم سخنرانی رییس‌جمهور ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، گابریلا شالیو، سفیر اسرائیل در سازمان ملل طی سخنانی اعلام کرد: احمد‌ی‌نژاد چند روز پیش اقدام به ایراد سخنانی کینه‌توزانه کرد. اقدام به ترک سالن نشست به هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد یا عدم‌حضور در این سخنرانی یک اقدام و واکنش نمادین محسوب می‌شود. وی گفت: ما از کشورهایی که با آنها مذاکره می‌کنیم توقع نداریم قولی در این باره بدهند، بلکه می‌خواهیم به آنها یادآوری کنیم که این فرد و کشور تحت‌اداره او ایران تا چه حد خطرناک است.

نمایش تازه‌ترین دستاوردهای دفاعی‌

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، جلوه‌هایی از اقتدار و توانمندی‌های خود را در اولین روز از هفته دفاع مقدس در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم، به مناسبت ۳۱ شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس، ۵۰ یگان نمونه از سازمان‌های مذکور بخشی از توانمندی‌ها، ابتکارات، خلاقیت‌ها و ابداعات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های زرهی، موشکی و ادوات نظامی را به نمایش گذاشتند.

هواپیمای بدون سرنشین، انواع توپ، تانک، نفربر، پدافندهای ضدهوایی و انواع موشک از جمله موشک بالستیک سجیل، شهاب ۳، موشک‌های ساحل به دریا و انواع موشک‌ها با برد بلند، کوتاه و متوسط در این رژه به نمایش درآمد. همزمان با رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح، چتربازان دلیر نیروی زمینی سپاه پاسداران و نیروی هوایی ارتش در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) فرود آمدند. اجرای برنامه گروه موزیک ارتش و رژه یگان‌های پیاده نیروی انتظامی، دانشگاه علوم انتظامی، راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه نیروی انتظامی، یگان‌های موشک‌انداز، تانک و نفربر نیز شکوه و اقتدار بیشتری به رژه نظامی بخشید. همچنین هواپیماهای جنگی ایران همزمان با برگزاری مراسم رژه در فضای منطقه به نمایش هوایی پرداختند.