دستورالعمل جدید ناجا به فروشگاه‌های پوشاک

ممنوعیت فروش لباس با مارک‌های غربی، ممنوعیت نمایش کراوات و پاپیون و ممنوعیت نمایش مانکن‌های نامتعارف. پلیس اطلاعات و‌امنیت عمومی‌نیروی انتظامی‌در نامه‌ای به رییس اتحادیه پوشاک و لباس دوخته تهران اعلام کرد: نمایش، عرضه و فروش البسه با مارک‌های غربی و تصاویر مبتذل در فروشگاه‌ها ممنوع است.

به گزارش ایلنا، در این نامه‌ آمده است: گزارشات واصله و بررسی‌های به‌عمل‌ آمده حاکی‌است، برخی از توزیع‌کنندگان پوشاک به منظور جلب مشتری اقدام به نمایش البسه و استفاده از مانکن‌های غیر متعارف و برجسته و بسیار زننده می‌نمایند که این موضوع علاوه بر تبعات سوء، باعث نارضایتی مسوولان فرهنگی و شهروندان شده است.

بر همین اساس در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، رعایت حقوق شهروندی، تامین‌امنیت اجتماعی و اخلاقی در اینگونه واحدهای صنفی در اجرای ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، ضوابط انتظامی‌مرتبط با توزیع پوشاک به نحو مقتضی به کلیه اعضای تحت پوشش ابلاغ و از طریق بازرسان آن اتحادیه نظارت بر حسن اجرای آن معمول و نسبت به اعمال مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی با واحدهای متخلف برخورد شود.

ضوابط انتظامی‌که در این نامه بر رعایت آنها تاکید شده است به شرح زیر است:

۱ - ممنوعیت نمایش، عرضه و فروش البسه با مارک‌های غربی و تصاویر مبتذل

۲ - ممنوعیت به نمایش گذاشتن پاپیون و کراوات در معرض دید عموم

۳ - عدم نمایش مانکن‌هایی که برجستگی‌های بدن، سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد، اعم از سرتنها، یا نیم‌تنه یا تمام قد(مانکن‌ها باید بدون سر یا نیم سر باشند)

۴ - عدم استفاده از مانکن‌ها با پوشش‌های غیرمتعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه اسلامی ‌(پوشاندن البسه به شکل تحریک‌آمیز یا منقوش به تصاویر مبتذل، آرایش مانکن، نمایش عمومی‌مدل مو و ... )

۵ - عدم فروش البسه زیر زنانه توسط متصدی مرد

۶ - واحدهای صنفی ویژه بانوان یا غرفه‌های مختص آنها در فروشگاه‌های پوشاک دارای تابلوی «ورود آقایان اکیدا ممنوع» باشد

۷ - عدم به نمایش گذاشتن البسه زیر زنانه در معرض دید عموم

۸ - استفاده از مانکن‌های ملبوس به لباس‌های زیر زنانه در واحد صنفی که صرفا البسه زیر زنانه تولید و عرضه می‌نمایند مشروط به اینکه فروشنده مرد نباشد بلامانع است

۹ - رعایت شیوه‌نامه نصب نام و علامت تجاری روی البسه (BRAND) توسط تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان

۱۰ - وجود فروشنده خانم برای عرضه لباس در واحدهای صنفی پوشاک زنانه که دارای اتاق پرو می‌باشند الزامی‌بوده و می‌بایست حتما لباس بانوان از طریق فروشنده زن به آنها تحویل شود.

استقرار پلیس در اطراف مدارس برای برخورد با مزاحمان خیابانی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی‌کشور از کنترل ویژه اطراف مدارس برای برخورد با فروشندگان موادمخدر و مزاحمان خیابانی خبر داد. سرتیپ احمدرضا رادان در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید پلیس در سراسر کشور به صورت محسوس و نامحسوس اقدام به کنترل اطراف مدارس می‌کند تا با افرادی که قصد فروش مواد مخدر یا ‌ایجاد مزاحمت دارند، برخورد کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی‌در مهرماه آمادگی کامل برای‌ایجاد نظم و‌امنیت و روان‌سازی ترافیک دارد و در‌این رابطه برنامه ریزی کرده است. جانشین فرمانده نیروی انتظامی‌کشور از افزایش تعداد گشت‌های پلیس و پلیس راهنمایی و رانندگی همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و از مردم خواست در روزهای اول مهر برای جلوگیری از ترافیک سنگین با ناوگان حمل و نقل عمومی‌سفرهای شهری خود را انجام

دهند. رادان با اشاره به اولویت پلیس در مهر ماه گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی در مهر ماه با اولویت‌ایجاد‌امنیت مدارس فعالیت می‌کند و مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در اطراف مدارس می‌توانند با ۱۱۰ تماس بگیرند.وی از کنترل افراد شرور توسط پلیس‌امنیت خبر داد و گفت: افراد شروری که مدت محکومیت خود را طی کرده‌اند پس از آزادی توسط پلیس اطلاعات و‌امنیت عمومی‌کنترل می‌شوند که‌این کنترل در مهر ماه تشدید می‌شود.

معرفی خودروهای دارای آلودگی صوتی به دادگاه

رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ اعلام کرد: پلیس با خودروهایی که ایجاد آلودگی صوتی می‌کنند برخورد و رانندگان متخلف را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند. سرهنگ سید محمد حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: برخورد با مزاحمان نوامیس، آلودگی صوتی و پرسه زدن با هدف سلب آسایش خانواده‌ها از ماموریت‌های اصلی و ذاتی پلیس است.

وی اظهار کرد: پلیس با آلودگی صوتی خودروها که اقدام به پخش موسیقی‌های مبتذل می‌کنند و مزاحمان نوامیس به شدت برخورد کرده و این ماموریت‌ها تعطیلی بردار نیست. سرهنگ حسینی گفت: رانندگان خاطی پس از توقیف خودرو به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند تا با آن‌ها طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی‌برخورد شود.

رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ تاکید کرد: در این موضوعات پلیس تنها است و دیگر سازمان‌ها و نهادها همکاری و همراهی لازم را با پلیس ندارند. به گزارش فارس،‌ ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی ‌تاکید می‌کند: هر کسی با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی‌شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از ۳ ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. چندی پیش معاون عملیات فرماندهی انتظامی‌تهران بزرگ از برخورد با خودروهای دارای آلودگی صوتی خبر داده و اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده این موارد با ۱۱۰ تماس بگیرند.