ماموریت سپاه به روایت سردارجعفری

سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است که حوادث بعد از انتخابات، جمهوریت نظام را هدف گرفته بود. به گزارش «فردا»، فرمانده سپاه در خصوص تحلیل خود از حوادث پس از انتخابات گفت: در فتنه پس از انتخابات ۲۲ خرداد، یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های ضدانقلابی که از مدت‌ها پیش از انتخابات در داخل و خارج کشور، برنامه‌ریزی شده بود با هوشیاری مردم و هدایت‌ حکیمانه رهبری در هم شکست.

سردار جعفری افزود: این توطئه در درجه نخست، جمهوریت نظام را هدف گرفته بود و می‌خواست نهاد انتخابات را در جمهوری اسلامی برای همیشه مشکوک کند و در هم بکوبد و اعتماد ملی به انتخابات را برای همیشه زیر سوال ببرد. چون با سلب مشروعیت از انتخابات بدون هیچ مدرک و سندی، پایه جمهوریت نظام قطع می‌شد و چون در جمهوری اسلامی جمهوریت و اسلامیت از یکدیگر تفکیک نمی‌شود، اسلامیت نظام هم همزمان زیرسوال می‌رفت، چون می‌خواستند جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام متقلب که به آرای مردم خیانت می‌کند جا بیندازند و یک نظام متقلب نمی‌تواند اسلامی باشد. سردار جعفری در ادامه در تشریح منشا شکل‌گیری حوادث اخیر و اینکه سرمنشا این حوادث از داخل بود یا از خارج تاکید کرد: براندازی مخملی یکی از مختصاتش سوار شدن بر امکانات قانونی یک سیستم در جهت درهم شکستن خود آن سیستم یعنی براندازی با استفاده از فرصت‌های قانونی مثل انتخابات و فرصت‌های حاشیه‌‌ای آن است که از شیوه‌های مسالمت‌آمیز آغاز می‌شود و در لحظه خاص، شیوه‌های خشونت‌آمیز خیابانی و... را به کار می‌گیرد.این مقام ارشد نظامی ادامه داد: این روش، نوعی کپی‌برداری ابلهانه و کاریکاتوری از انقلاب اسلامی بود که غرب، آن را در اشل بسیار کوچک و مصنوعی، پس از فروپاشی شوروی، در چند کشور بلوک شرق پیاده کرد و نتیجه هم گرفت و علت اصلی آن هم، نبود پایگاه مردمی حکومت‌ها است.جعفری اظهار کرد: تردیدی نیست که فتنه اخیر با حمایت بیگانگان شکل گرفت.

فرمانده سپاه در بخش دیگری از مصاحبه خود با جام‌جم گفت: سپاه هرگز خودسرانه وارد هیچ عرصه‌ای که مربوط به ماموریت‌های انقلابی‌اش نباشد، نشد و هرگز برای خودش به عنوان یک نهاد یا تشکیلات، موضوعیت قائل نبود و خودش تصمیم نمی‌گرفته که وارد چه اموری، بی‌ربط یا با ربط بشود. الان هم همین طور است. سپاه برای خودش هیچ دکانی باز نکرده و هیچ اصالتی به خود نمی‌دهد. سپاه فقط در خدمت انقلاب و مردم است و خودش را مالک چیزی یا جایی نمی‌داند.