استقبال سینماگران جهان از جشنواره فیلم کوتاه تهران

نگاه سوم- ناصر باکیده، دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از فضای متفاوت و باشکوه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی‌جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، وی با با اشاره به استقبال گسترده فیلمسازان و سینماگران ۱۰۳‌کشور جهان و ارسال بیش از دو هزار و ۴۹۰ عنوان فیلم از این کشورها گفت‌: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بی‌شک، یک اتفاق معتبر بین‌المللی و یک جشنواره جریان ساز و افق بخش در کشور است و باورمان براین است این جریان باشکوه و ماندگار سینمایی که در واقع جشن بزرگ سالانه فیلمسازان جوان کشور است، مسیر بالنده‌، ثمربخش و تاثیرگذاری را طی می‌کند.

باکیده تصریح کرد: ایجاد نگاه متفاوت در رویکرد‌ها و سیاست‌های جشنواره‌، اهتمام به مشترکات فرهنگی‌، تاریخی‌، آیینی‌، آرمانی و اعتقادی با دیگر کشورها‌، فضاسازی برای تقویت مناسبات فرهنگی و سینمایی کشورهای مسلمان و گسترش دامنه تعاملات و همکاری‌ها با جشنواره‌ها و مراکز سینمایی این کشورها باعث شده است تا اکنون‌، ایران اسلامی ‌به قطب و پایتخت معنوی فیلمسازان کوتاه کشورهای اسلامی ‌تبدیل شود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۰ تا ۲۵ آبان در تهران و همزمان در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.