مقام معظم رهبری در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام حاج سیدمرتضی نجومی و محمود شاهرخی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت عالم پارسا و بزرگوار مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدمرتضی نجومی به این شرح است: بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم

رحلت عالم پارسا و بزرگوار مرحوم حجت‌‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدمرتضی نجومی رحمه‌‌الله‌علیه را به عموم ارادتمندان ایشان مخصوصا جامعه علمی و هنری و مردم وفادار کرمانشاه آن خطه صفا و جوانمردی و به خاندان مکرم ایشان تسلیت می‌گویم. این فقیه اخلاقی و مردمی که در عین حال هنرمندی چیره‌دست و نام‌آور بودند، در طول سالیان اقامت خود در کرمانشاه در جایگاه عالمی عامل و وظیفه‌شناس، در خدمت تربیت دینی و اخلاقی مردم آن مرز و بوم و در دوران انقلاب، در پیشبرد هدف‌های نظام جمهوری اسلامی، تلاش ارزنده و شایسته‌ای کرده و همواره در صراط مستقیم انقلاب پای فشرده و زحماتی متحمل شدند.

فقدان ایشان برای آن استان و به خصوص جوامع علمی و هنری آن، خسارتی است که از خداوند متعال جبران آن را مسالت می‌کنم. رحمت و غفران الهی ارزانی آن روح باصفا و بااخلاص باد. همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر متعهد مرحوم آقای محمود شاهرخی را تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر متعهد مرحوم آقای محمود شاهرخی

رحمه ‌‌الله ‌علیه را به جامعه ادبی و هنری کشور و به همه دوستداران شعر صمیمی او و به خاندان گرامی‌اش تسلیت می‌گویم. ایشان از پیشکسوتان شعر انقلاب و در شمار نخستین هنرمندانی بودند که با سرمایه ارزنده سخن و بیان، به یاری انقلاب شتافتند و هنر خود را صریح و صادق، به خدمت هدف‌های والای آن گماشتند. نسل جوان و بالنده شعر انقلاب، به این شاعر روان‌سرا و به دیگر استادان پیشکسوت این عرصه پرافتخار مدیون‌اند و همه باید قدرشناس این راهگشایان و خط‌شکنان این جبهه گسترده و خطیر باشیم. رحمت و رضوان الهی را برای آن شاعر و دوست عزیز مسالت می‌کنم.

سیدعلی‌ خامنه‌ای