زمان ارائه بودجه 89 مشخص نیست

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور درباره زمان ارائه لایحه بودجه ۸۹ با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در حال جمع‌آوری داده‌های خود برای تهیه لایحه هستند، از اعلام زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی خودداری کرد و گفت: نمی‌توان الان تاریخ دقیقی برای ارائه لایحه بودجه مشخص کرد، چرا که تهیه و تصویب لایحه در دولت و تقدیم آن به مجلس به عوامل مختلف بستگی دارد. ممبینی افزود: تلاش ما این است که لایحه در زمان مناسبی به مجلس برسد تا نمایندگان هم برای بررسی و تصویب آن فرصت کافی داشته باشند.

وی در ادامه درباره کسری بودجه تاکید کرد که آنچه از آن به عنوان کسری بودجه سال‌جاری یاد می‌شود قبول ندارد و گفت: در بخش بودجه عمرانی ۶۵۰۰میلیارد تومان کاهش داشتیم که نمی‌توان از آن به عنوان کسری یاد کرد.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نیازمندی‌های دولت در بودجه امسال مشخص و بخشی از آن با اختیاراتی که قانون به دولت داده قابل حل است، افزود: اگر نیاز شد فراتر از اختیارات دولت جابه‌جایی در بودجه صورت بگیرد، از مجلس مجوز خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه موضوع کسری بودجه در سال‌جاری قابل قبول نیست، ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰۰میلیارد تومان از بودجه عمرانی کاهش یافته که دولت معتقد است ترمیم آن رقم به نفع کشور است، چرا که هر اقدام عمرانی در کشور مثبت است، البته باید طرح‌هایی که تا پایان امسال به اتمام می‌رسند، در اولویت تخصیص بودجه باشند.

ممبینی در ادامه با بیان اینکه کاهش بودجه عمرانی به معنای کسری نیست، اظهار کرد: بخشی از برق تولیدی کشور نیز از سوی بخش خصوصی به مصرف کننده می‌رسد که باید مابه‌التفاوت قیمت آن تا بهای پرداختی از سوی مصرف‌کننده، از سوی دولت پرداخت شود. اینها همیشه بوده و نمی‌شود آن را کسری بودجه تلقی کرد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی

رییس جمهور با بیان اینکه اگر قرار باشد متمم بودجه ارائه شود، مربوط به بخش بودجه عمرانی و یارانه برق و امثال آن است، ادامه داد: بالاخره برای حل مشکل تولیدکننده برق که رقم مربوط به مابه‌التفاوت آن در بودجه سال‌جاری از قلم افتاد، باید فکری بشود.