مسمومیت دارویی دلیل مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک

اهانت به سران قوا و رییس مجمع جرم است

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: براساس اظهار نظر پزشکی قانونی علت مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک مسمومیت دارویی بوده است. به گزارش ایرنا، عباس جعفری دولت آبادی روز سه شنبه در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای جرایم پزشکی درباره آخرین وضعیت پرونده پزشک بازداشتگاه کهریزک اظهار داشت: پزشکی قانونی اظهارنظر کرده که مسمومیت دارویی علت مرگ این پزشک بوده است و قرص‌هایی در سالاد کنار وی کشف شده که با آنچه پزشکی قانونی نظر داده مطابقت دارد.

این مقام قضایی تصریح کرد: تا این لحظه نشان می‌دهد که مرگ وی ناشی از مسمومیت دارویی بوده اما درباره اینکه این اقدام حتما ناشی از قتل است، تحقیقات ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما کارگر رستورانی که غذای وی را آورده بود، شناسایی کردیم و بازپرس از وی تحقیقات کرده است و این کارگر در اظهاراتش گفته است وقتی غذا را برای دکتر آوردم، در اتاق قفل بود و آقای دکتر خود، در اتاق را باز کرد و باز هم در را بست.

جعفری دولت آبادی اضافه کرد: ما فکر می‌کردیم چگونه این غذا وارد اتاق شده است؛ بنابراین تحقیقات بسیار مفصلی انجام دادیم. دادستان در پاسخ به اینکه آیا کارگر رستوران در بازداشت است؟ گفت: این فرد اکنون در بازداشت نیست. دادستان تهران در عین حال تصریح کرد که تحقیقات درباره تلفن‌ها و ایمیل‌های مقتول آغاز شده و همچنین تحقیقات از اولیای دم نیز شروع شده، ولی آنچه در حال حاضر پزشکی قانونی در این مرحله اعلام کرده است مرگ، ناشی از مسمومیت دارویی بوده لیکن درباره این موضوع که فرضیه خودکشی یا قتل است تحقیقات ادامه دارد.

دادستان تهران تاکید کرد که تحقیقات در این‌باره با دقت و سرعت ادامه دارد.

جعفری در پاسخ به سوالی که از وی در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره تهمت نزدن به سران سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرسیده شد، اظهار داشت: ‌در مصاحبه‌های قبلی هم در خصوص مطبوعات سخن گفته‌ام لذا باز هم تکرار می‌کنم که در قانون مطبوعات گسترش اخلاق یکی از رسالت‌های مطبوعات می‌باشد بنابراین مطبوعات حق ندارند نسبت به آحاد کشور توهین، اهانت و افترا بزنند.

به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: قانون‌گذار در مورد برخی از مقامات صریحا نام برده است، همانند ماده ۶۰۹ که در این قانون تصریح شده که اهانت به مقامات رسمی همانند رییس‌جمهور جرم است.

دادستان تهران اضافه کرد: آنچه که مقام معظم رهبری اخیرا فرموده‌اند در قوانین پیش‌بینی شده است بنابراین اهانت به مقامات رسمی به‌خصوص روسای سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مستوجب پیگیری قانونی خواهد بود.

جعفری در ادامه تصریح کرد: انتقام‌گیری و هرگونه تخریب اشکال دارد، لذا فرصت مناسبی است که رسانه‌ها با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری خود را تلطیف کنند.

دادستان تهران درباره انتقاد برخی از طرفداران احمدی‌نژاد که می‌گویند در سال‌های گذشته برخی رسانه‌ها، تخریب‌ها و تهمت‌هایی به رییس‌جمهور زده‌اند، آیا در این‌باره پرونده‌ای تشکیل شده است، گفت: در مورد بخشی از این تخلفات مسوولان مربوطه شکایت کردند که طبعا این موارد در دادسرای کارکنان دولت مطرح است؛ اما اگر تخریب‌هایی نسبت به شخص رییس‌جمهور صورت گرفته که ناشی از انجام وظیفه بوده مطمئنا چه سایت‌ و چه مطبوعات این تخریب‌ها را صورت داده باشند دادستانی در مورد آنها اقدام خواهد کرد. البته این اقدام دادستانی تنها در مورد رییس‌جمهور نخواهد بود، بلکه در مورد روسای قوای دیگر و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز خواهد بود.