اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر شنبه در خصوص وضعیت تجاوز به عنف در کشور و به ویژه رخدادهای اخیر در این حوزه اظهار داشت: روند تجاوز به عنف از چهار سال گذشته تا کنون کاهش داشته و امروز نیز به کمترین میزان خود رسیده است؛ ولی باید توجه داشت که این معضل کم بودنش هم بسیار زیاد است. به گزارش مهر، فرمانده نیروی انتظامی که به کردستان سفر کرده بود، یادآور شد: آثار روانی و روحی که حوادث تجاوز به عنف در جامعه به وجود می‌آورند بسیار زیاد است و امروز با توجه به حساسیت‌هایی که در کشور در این بخش به وجود آمده افکار عمومی خیلی سریع نسبت به این رخدادها واکنش نشان می‌دهند.

احمدی‌مقدم با اشاره به کشف ۹۵ درصدی وقوع جرائم تجاوز به عنف در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های پلیس آگاهی نیروی انتظامی میزان کشفیات جرائم مربوط به تجاوز به عنف در کشور به بیش از ۹۵ درصد رسیده است و افراد پس از دستگیری به دستگاه قضایی تحویل داده می شود که تلاش دستگاه قضایی نیز مبنی بر این است که با احکام قاطع در این حوزه با متجاوزین به عنف برخورد کند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از رسانه های جمعی خواست که در این بخش به مسائل دامن نزده و اخبار را به نحوی مطلوب به مردم اطلاع‌رسانی کنند.