هاشمی‌رفسنجانی: مهدی به کشور باز نمی‌گردد

دیدار هاشمی با آیت‌ا... واعظ طبسی

شرایط کشور به گونه‌ای است که تحمل اظهارنظرها و انتقادات سازنده را ندارند و برخی عکس‌العمل‌ها نیز در برابر اظهار نظرها مفسده برانگیز است خبر آنلاین نوشت: هاشمی رفسنجانی عصر شنبه با جمعی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد دیدار کرد.

یکی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان درباره این جلسه و سخنان هاشمی گفت: یکی از سوالات ما درباره منصوبان به ایشان بود که آقای هاشمی تاکید کردند اتهاماتی که به مهدی هاشمی‌زده می‌شود، شایعه است. هاشمی خاطرنشان کرده است: پرونده‌های مهدی در قوه قضائیه حل شده ضمن آنکه هیچ مرجع قضایی او را احضار نکرده است. هاشمی در پاسخ به اینکه چرا پس از سه ماه که قرار بوده دفتر لندن دانشگاه آزاد افتتاح شود هنوز هیچ خبری از فرزند شما نیست افزود: مهدی بعد از افتتاح دفتر لندن قرار نیست به کشور برگردد به اضافه اینکه او از لندن به لبنان رفته است و از آنجا نیز قرار است به دبی، ارمنستان و تاجیکستان برود و دفاتر دانشگاه آزاد در این کشورها را افتتاح کند. به گفته هاشمی، مهدی علاقه‌مند به بازگشت به کشور است، ولی به او گفته‌ام دکترا را هم بخواند و به همین جهت برای دکترا ثبت‌نام کرده است.

هاشمی درباره موضوع پرونده استات اویل و نقش فرزندش در این پرونده هم افزوده است: دو سال قبل دانشجویان این بحث را مطرح کردند و این موضوع به مجلس رفت. در حالی که دو نروژی در این پرونده پول رد و بدل کرده بودند ضمن آنکه عوامل اسرائیل که درپشت پرده بودند تلاش کردند القا کنند که مهدی هاشمی رشوه داده است در حالی که این موارد همه جوسازی بوده است.

هاشمی افزوده است: در این پرونده دیوان عدالت اداری، وزارت نفت، وزارت اطلاعات بعد از دو سال اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تخلف مهدی به دست نیاوردند.

تحلیل هاشمی از اوضاع کشور

همچنین به گزارش ایلنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا در خصوص مسائل اخیر سکوت اختیار کرده است، گفت: من مواضعم را بارها اعلام کرده‌ام که با افراط و تفریط مخالفم و راه اعتدال را در نظر دارم و در تمام این دوران‌ هم نوعی افراط در برابر من شکل گرفته است. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر اعتدال بر جامعه حاکم باشد بسیاری از مسائل قابل حل است و همیشه جریان افراطی در جناح چپ و راست وجود داشته‌اند و اکنون تندروی‌هایی که از دو طرف می‌بینیم مربوط به رادیکال‌ها است. هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه من اکنون ساکت نیستم، اظهار داشت: شرایط کشور به گونه‌ای است که تحمل اظهارنظرها و انتقادات سازنده را ندارند و برخی عکس‌العمل‌ها نیز در برابر اظهار نظرها مفسده برانگیز است. وی خاطرنشان کرد: من مواضعم را صریحا در نماز جمعه تیرماه اعلام کرده‌ام و راهکارهایم همان پیشنهادهای ارائه شده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خطبه‌های ایراد شده گفت: من در آن خطبه‌ها بر نقش مردم در جامعه اسلامی تاکید کردم؛ زیرا این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ هم اگر گروه‌های داوطلب و بسیجی نمی‌آمدند پیروزی ما امکان‌پذیر نبود.وی تصریح کرد: من در خطبه‌ها گفتم تردیدها باید از بین برود؛ ولی برخی گفتند که چرا لفظ تردید را به کار بردید در حالی که سخنان من ناظر بر برخی مسائل مطرح شده پس از انتخابات بود. رییس مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه باید همه طرف‌ها در چارچوب قانون عمل کنند، ایجاد فضای آزاد را موجب قانع شدن اکثریت جامعه و رفع ابهامات دانست. وی آزادی رسانه‌ها در چارچوب قانون را ضروری‌ دانست و افزود: ما باید با استدلال و منطق جامعه را هدایت نماییم و فضای گفت‌وگو به گونه‌ای جدی گرفته شود که صاحب‌نظران با حضور در رسانه ملی به مناظره و بیان نظرات خود بپردازند. رییس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان دانشجویان مبنی بر اینکه در دوران مسوولیت وی، رسانه‌ها آنچنان از آزادی برخوردار نبوده‌اند با رد این موضوع گفت: در آن دوران مطبوعات مانند امروز گسترش نیافته بود، ولی روزنامه‌های منتقد از جمله روزنامه سلام هر آنچه را که می‌خواستند در مورد دولت می‌نوشتند و دولت هم هیچ تعرضی به آنها نداشت و اگر هم رسانه‌ای بسته شده، خارج از خواست دولت بوده‌ است و در دولت آقای خاتمی هم تعدادی از رسانه‌ها به همین صورت بسته شدند.