اصل را باید بر شایستگی گذاشت نه حضور پیاپی

ایسنا- علیرضا نادری معتقد است: برای حضور پیاپی افراد در سندیکاهای فرهنگی-هنری، نباید محدودیت قائل شد و اصل را باید برشایستگی افراد گذاشت.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در آستانه انتخابات هیات‌مدیره خانه تئاترگفت: در تمام دنیا سندیکاهای فرهنگی‌- هنری محدودیتی برای حضور پیاپی افراد ندارند؛ زیرا عرصه هنر با عرصه سیاست که در آن زد‌وبند انجام می‌شود، متفاوت است؛ چون در عرصه هنر اصل بر لیاقت و شایستگی افراد است. او ادامه داد: به لحاظ قانونی نباید این امکان را از افراد شایسته گرفت و این چنین است که در برخی کشورها افراد شایسته سال‌ها در پست مدیریتی هنری خود باقی می‌مانند. اگر فردی را شایسته سمتی نمی‌دانیم نباید به او رای‌ بدهیم، اما درست نیست که محدودیت ایجاد کنیم.

نادری با تاکید بر ضرورت مشارکت بالای هنرمندان در انتخابات خانه تئاتر یاد‌آور شد:‌ هر زمان که مشارکت اعضا بالا رفته ترکیب خوبی در هیات‌مدیره ایجاد شده است و اگر می‌خواهیم افراد شایسته‌ای را وارد ترکیب هیات‌مدیره کنیم، باید این شور‌وشوق را در هنرمندان ایجاد کنیم تا همه در انتخابات خانه تئاتر شرکت کنند. نویسنده و کارگردان «کوکوی کبوتران حرم» درباره مشارکت کم‌رنگ هنرمندان در انتخابات خانه تئاتر معتقد است: خانه تئاتر در حال حاضر اعتبار لازم را ندارد، بلکه جایی است که مجری سیاست‌های جای دیگری است. درحالی که یک سندیکای قوی می‌تواند منجر به قدرت خود تئاتر هم بشود.