سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن قصد ندارد تحریم‌های فلج‌کننده را بر ایران اعمال کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا پنج‌شنبه مدعی شد که قصد ندارد تحریم‌های فلج‌کننده را بر ایران تحمیل کند، بلکه بیشتر سعی دارد تا در شرایطی که از مردم عادی در ایران حمایت می‌کند، فشار بر دولت تهران را به منظور تغییر مسیری که در پیش گرفته است، افزایش دهد.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد: این قصد ما نیست که تحریم‌های فلج‌کننده داشته باشیم؛ تحریم‌هایی که تاثیر چشمگیر بر مردم ایران خواهد داشت.

هدف واقعی ما این است که راه‌هایی بیابیم تا بتوانیم در عین حال که از مردم ایران حمایت می‌کنیم، دولت تهران را تحت فشار قرار دهیم. این در شرایطی است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته در تهدیدی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و با وجود اختلاف نظر میان مقامات آمریکایی و اروپایی در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا با خوش‌بینی کاذب اعلام کرد: تحریم‌های جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران در یک تا دو ماه آینده اعمال می‌شود. گفتنی است پیش از این برخی مقامات آمریکایی نظیر هیلاری کلینتون از ضرورت اعمال تحریم‌‌های فلج‌کننده علیه ایران سخن گفته بودند.