برای مدیریت جهان پیام جدیدی داریم

منوچهر متکی‌، وزیر خارجه در دومین نشست هم‌اندیشی با کارشناسان این وزارتخانه در سال جاری با عنوان الزامات پشتیبان دیپلماسی تحول‌گرا، همت مضاعف، کار مضاعف‌، گفت که برای مدیریت جهان پیام جدیدی داریم. به گزارش ایلنا، متکی در این نشست افزود: برخی از کشورها به پذیرفتن حرف مخالف حتی اگر به حق و منطقی باشد، عادت نکرده‌اند، ولی طرف مقابل ناچار است در برابر گفتمان حق‌جویانه و عدالت‌طلبانه ما تسلیم شود و رساندن این پیام جهانی نیازمند یک دستگاه دیپلماسی مومن، عاشق، با انگیزه، مجهز، کارآمد و صاحب اندیشه است.

وی افزود: صحنه دیپلماسی عرصه کارزار سیاسی است و موفقیت در این کارزار، مستلزم انگیزه با اعتقاد به این اصل است که برتر از اسلام و نظام ولایی بر آمده از آن، چیزی وجود ندارد و ما برای دفاع از تمامیت این نظام و منافع آن، ماموریتی الهی داریم.

متکی ادامه داد: تحرکات دیپلماتیک کشورمان در عرصه بین‌المللی به خوبی نشان می‌دهد که امروز کشور ما یک دیپلماسی فعال تحول‌گرا و اثرگذار را پیگیری می‌کند و تحقق اهداف رفیع این سیاست، در سایه همت مضاعف و کار مضاعف دست یافتنی است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: همه کارکنان دستگاه دیپلماسی باید حضور در دستگاه دیپلماسی را برای خدمت در راه خدا یک موهبت الهی بدانند و خود را به ضرورت‌های دیپلماسی جهان تجهیز کنند، خلاق و مبتکر باشند و خودشان را نماینده یک نظام اسلامی و ولایی ناب و میراث‌دار امام و شهیدان بدانند.