با تقاضای معاون رییس جمهور، قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره عدم‌تهیه اساسنامه شرکت‌های ملی نفت، صنایع پتروشیمی و شرکت گاز در مجلس به تعویق افتاد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، جهانبخش محبی‌نیا، عضو هیات‌رییسه مجلس روز چهارشنبه متن نامه نایب‌رییس کمیسیون اصل ۹۰ درباره این تعویق را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

در این نامه آمده بود: در خصوص گزارش این کمیسیون پیرامون عدم‌تهیه اساسنامه‌های شرکت ملی نفت، صنایع پتروشیمی و شرکت گاز، به این وسیله اعلام می دارد معاون محترم امور مجلس ریاست‌جمهوری (محمدرضا میرتاج الدینی) در جلسه مورخ ۲۵ خرداد ۸۹ با اعضای ثابت کمیسیون تقاضا داشتند قرائت گزارش مذکور تا زمان تعیین شده در قانون بودجه سال‌جاری برای ارائه اساسنامه شرکت‌های فوق‌الذکر (پایان تیرماه ۸۹) به تعویق بیفتد.

علی لاریجانی، رییس مجلس پس از قرائت این نامه از محمد ابراهیم نکونام، نایب‌رییس کمیسیون اصل ۹۰ پرسید «آیا نظر شما بر این است که این گزارش قرائت نشود؟» که نکونام پاسخ مثبت داد.

جالب آنکه شخص نکونام صبح سه‌شنبه (۲۵ خرداد) در تذکری نسبت به قرائت نشده این گزارش انتقاد کرده بود و لاریجانی نیز قول داده بود که قرائت این گزارش در دستور کار روز چهارشنبه مجلس قرار گیرد.