رییس بنیاد باران گفت: الان زمانی است که ما باید اتحاد داشته باشیم و در کنار هم قرار بگیریم، نباید جریاناتی بیایند و همه نیروهای انقلاب را مورد اتهام قرار دهند. به گزارش ایسنا، سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه «مردم‌سالاری جز با حضور مردم و تشکل‌های برآمده از مردم و اراده و خواست و نیازهای مردم تحقق پیدا نمی‌کند» اظهار کرد: این شوخی است که بگوییم مردم‌سالاری هست؛ ولی تشکل‌هایی که سلایق و دیدگاه‌های مختلف در جامعه را نمایندگی می‌کنند و می‌توانند باعث رشد جامعه شوند، محدود شوند.

رییس‌جمهور سابق کشورمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جامعه شاهد وضعیتی هستیم که یک جریانی و طرز تفکری خودش را محور و اساس انقلاب می‌داند. ببینید تعبیرهایی که در مورد شخصیت‌های برجسته‌ای که در انقلاب ما بودند چقدر نارواست، چقدر گشاددستانه هر نسبتی بخواهند به آنها می‌دهند و هر برخوردی با آنها می‌کنند، متاسفانه اسم آن را هم می گذارند دفاع از اسلام و انقلاب و امام.

وی گفت: حالا اگر فقط صرف تبلیغات بود، این خیلی بد بود؛ اما بدتر آن است که انسان احساس می‌کند این روال و رویه اساس یک استراتژی و سیاستی در بر خورد با افراد و جریانات می‌شود.

وی با انتقاد شدید نسبت به کسانی که «حذف و طرد را وجهه همت قرار می‌دهند» یادآور شد: شما دیدید با بسیاری از جلسات عادی که جریاناتی آن را نمی‌پسندند چگونه برخورد کردند، شما دیدید در ۱۴ خرداد نسبت به بیت امام و حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن آقا و شخص امام چه جسارت‌هایی شد.

خاتمی تصریح کرد: الان زمانی است که ما باید اتحاد داشته باشیم و در کنار هم قرار بگیریم، نباید جریاناتی بیایند و همه نیروهای انقلاب را مورد اتهام قرار دهند، با جوانان برخوردهای خشن کنند و حتی افراد اجازه نداشته باشند جلسه عادی بگیرند و حرف‌های در چارچوب قانون ـ بر فرض اعتراض هم باشد ـ بزنند؛ چراکه نتیجه کار این است که نسل جوان ما با این کارها از اسلام و انقلاب دور خواهد شد.

به گفته وی، اگر کسانی مخالف مدیریت موجود در کشور هستند و می‌گویند این مدیریت با معیارهای انقلاب اسلامی و خط امام (ره) سازگار نیست و با مصالح کشور نمی‌خواند، این‌ها خیرخواه مملکت هستند. وی ادامه داد: اگر کسی انتقاد به این مسائل داشته باشد، خیرخواه است؛ البته که معتقدم نمی‌توان یک شبه بیکاری و تورم را از بین برد، اما جهت‌گیری‌ها دارد بدتر می‌شود یا بهتر؟ نقد به مدیریت وظیفه ماست، امر به معروف و نهی از منکر است.